Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLETİŞİM FELSEFESİ VE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Birinci Düzey İLB 603 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. METİN EKEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. CANER ARABACI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım.
Dersin Amacı İletişim felsefesinin doğuş gerekçelerini kavrayarak, iletişim alanını yönlendirme pratiklerini değerlendirip, çağdaş yaklaşımları/gelişmeleri anlamlandırmak.
Dersin Tanımı İletişim temel düşüncesini, neden ve niçinleri ile birlikte irdeleyip, alanla ilgili yaklaşımları değerlendiren bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Bilginin mahiyeti.
2 İletişim anlamlılığı, insaniliği.
3 İletişim felsefesi ve medeniyet değerleri.
4 Enformatik Cehalet.
5 Temel Yaklaşımlar.
6 İletişimde farklı modeller.
7 Anlamın Tarihi.
8 Modernlik, gelenek, çağcıllaşma.
9 Sosyal bilimlerin mantığı.
10 İletişim felsefesinin medeniyet bağı.
11 Medeniyetler çatışmasında iletişimin işlevi.
12 Sanatın ruh hali.
13 Simülasyon
14 Wittgenstein’in Maşası.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İletişimin düşüncece yapısını irdelemek.
2 Canlının iletişim zorunluluğunu incelemek.
3 İletişim yaklaşımlarının zihin yönlendirmeye etkisini öğrenmek.
4 Farklı bakış tarzı, farklı iletişim sistemi getirir mi, incelemek.
5 İletişim alanındaki çağdaş yaklaşımlar hakkında fikir sahibi olmak
6 Soyut kavramlarla düşünebilme yeteneği geliştirmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
4 Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
5 Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
6 Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
7 Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
8 Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
9 Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
10 Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
11 Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     172
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Avcı, N., (1990), Enformatik Cehalet, Rehber Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Akay, Ali (2001), Sanatın ve Sosyolojinin Ruh Hali, Bağlam Yayınları, İstanbul; Baudrillard, J., ( 2005), Simülakrlar ve Simülasyon, Çev. Oğuz Adanır, Doğu Batı, İstanbul; Baudrillard, J., ( 2002), Tam Ekran, (Çev. Bahadır Gülmez), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul; Cündioğlu, D., ( b.t), Anlamın Tarihi, Kitabevi Yayınları, İstanbul; David, E ve Eidinow, J., (2004), Wittgenstein’in Maşası, (Çev. Aslı Biçen), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul; Dellaloğlu, Besim, (2000), “Aydınlanma, Modernite, Post-Modernite ve Sonrası”, Toplumbilim, Sayı:11; Ergün, M., Felsefeye Giriş (Bilim Felsefesi), www.egitim.aku.edu.tr/bilimfelsefesi.pdf; Falzon, Christopher, (2001), Faucault ve Sosyal Diyalog Parçalanmanın Ötesi, Çev. Hüsamettin Arslan, Paradigma Yayınları, İstanbul; Habermas, Jürgen (1998), Sosyal Bilimlerin Mantığı Üzerine, Çev. Mustafa Tüzel, Kabalcı Yayınevi, İstanbul; Habermas, Jürgen (2001) İletişimsel Eylem Kuramı, Çev. Mustafa Tüzel, Kabalcı Yayınevi, İstanbul; Mc Carthy, Thomas (1997) Habermas ve Modernliğin Felsefi Söylemi, Çağdaş Temel Kuramlar, Der. Quentin Skinner, Çev Ahmet Demirhan, Vadi Yayınları, Ankara; Poloma, Margaret M., (1993), Çağdaş Sosyoloji Kuramları, Çev. Dr. Hayriye Erbaş, Gündoğan Yayınları, Ankara; Yıldırım, Y., Jürgen Habermas’ın İletişimsel Eylem Kuramı Communicative Action Theory Of Jurgen Habermas, Sosyal Bilimler Dergisi, s. 249-268; Yörük, G., “Wittgenstein Ölçeğinde Bilginin Mahiyeti ve iletişim Anlamlılığının Araştırılması”, P i v o l k a, Sayı: 18, s. 8-16.

Ders İle İlgili Dosyalar