Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Üçüncü Düzey DKA310 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YUSUF BENLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Topluma Hizmet Uygulamaları Toplumun geleceğini inşa eden öğretmenlerin, eğitim fakültelerinde toplumsal sorumluluk, toplumla bütünleşme, toplumun sorunlarını teşhis etme ve onlara çözüm bulma, çeşitli kurum ve kuruluşları tanıma, onlarla işbirliği yapma, proje üretmeyi amaçlayan bir derstir.
Dersin Tanımı THU dersi her anabilim dalında bir dönem okutulan 1 saat teorik, 2 saat uygulama olmak üzere 3 saat ve 2 kredilik zorunlu bir derstir.Bu ders anabilim dallarının eğitim-öğretim planlarının özelliklerine göre genelde üçüncü ya da dördüncü sınıfta güz veya bahar döneminde okutulmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Topluma hizmet uygulamalarının gelişimi
2 Yoksulluk, sigorta ve sosyal yardım yapılan aileler,sağlık hizmetlerinin gelişimi.
3 Sosyal hizmetlerin bireyselleştirilmesi
4 Sosyal hizmetlerde topluma hizmet uygulamaları
5 Vatandaşlara yönelik tavsiyeler
6 Çocuklara ve gençlere yönelik sosyal hizmetler
7 Çocuklara ve gençlere yönelik sosyal hizmetler
8 Anne ve çocukların refah düzeylerinin yükseltilmesi
9 Okul çağındaki çocukların sağlık ve refah düzeylerinin artırılması
10 Problemli çocuklara yönelik çalışmalar
11 Çocuk İşçiler
12 Yaşlıların refahı ve zihinsel sağlık hizmetleri
13 Yerleşmeler ve topluluk merkezleri
14 Yerleşmeler ve topluluk merkezleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrayacak
2 sosyal ve güncel sorunların farkına varacak
3 sorunların çözümüne yönelik projeler üretebilecek
4 toplumu bilgilendirme adına düzenlenen konferans, panel, kongre vb. etkinliklere gönüllü olarak katılabilecek
5 okullarımızda topluma hizmet uygulamalarına yönelik bilgi ve becerilerin gerekliliğini anlayabilecek
6 uygulamalarda takım çalışması yapma, işbirliğine dayalı çalışmalar yapma becerisi kazanabilecek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 10 2 20
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Coşkun, H. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Şeker, A. 2009; Topluma Hizmet Uygulamaları, Nobel Yayıncılık, Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar