Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOYARARLANIM/BİYOEŞDEĞERLİK TASARIMI VE UYGULAMALARI Üçüncü Düzey ALA 538 9 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MERVE ÇELİK TEKELİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. YEŞİM AKTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Biyoyararlanım ve biyoeşdeğerlik çalışmlarının tasarımlarının ve uygulamalarının öğretilmesi
Dersin Tanımı Biyoyararlanım ve biyoeşdeğerlik çalışmlarının tasarımları ve uygulamaları

Dersin İçeriği
1 Biyoyararlanım ile ilgili genel bilgiler
2 Biyoeşdeğerlik ile ilgili genel bilgiler
3 Farmasötik Müstehzarların Biyoyararlanım ve Biyoeşdeğerliliğinin Değerlendirilmesi Hakkında Yönetmelik''in incelenmesi
4 Biyoyararlanım ve biyoeşdeğerliliğinin değerlendirilmesinde araştırılacak karakteristikler
5 Araştırmanın tasarımı
6 Gönüllü Sayısı ve seçimi
7 Ara sınav
8 Referans ve incelenecek müstahzarlar
9 Verilerin analizi
10 Biyoyararlanım ve biyoeşdeğerlik incelemelerinin gerekliliğinin ve önceliğinin saptanması
11 Biyoeşdeğerlik incelemelerinin genellikle gerekmediği durumlar
12 Biyoyararlanım ve biyoeşdeğerlik incelemelerinin yapılacağı yerler, belgelendirme ve denetimi
13 Rapor formatı
14 Genel sınav
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Biyoyararlanım ve biyoeşdeğerlik çalışmalarında dikkat edilmesi gereken noktaların öğrenilmiş olması
2 Biyoyararlanım ve biyoeşdeğerlik çalışmalarını tasarlıyabiliyor olmak
3 Biyoyararlanım ile ilgili genel bilgilerin öğrenilmiş olması
4 Biyoeşdeğerlik ile ilgili genel bilgilerin öğrenilmiş olması
5 Verilerin analizi konusunda dikkat edilmesi gereken noktaların öğrenilmiş olması
6 Biyoeşdeğerlik incelemelerinin genellikle gerekmediği durumların öğrenilmiş olması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 4 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Dersler faklı kaynaklardan oluşturulacak sunumlar ve notlarla sürdürülecek olup, ders kapsamında tek bir ders kitabı takip edilmeyecektir.
Yardımcı Kaynaklar Modern Farmasötik Teknoloji (TEB Eczacılık Akademisi)

Ders İle İlgili Dosyalar