Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÜRESEL TURİZM İŞLETMELERİ Birinci Düzey TUR815 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. KENAN GÜLLÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ DR. KENAN GÜLLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE EĞİTİM
Dersin Amacı Küresel işletmecilik ve küresel turizm işletmeleri kavramlarını tanıtmak ve uluslararası işletmecilik ve yönetim ile ilgili faktörleri incelemektir.
Dersin Tanımı Ders kapsamında, Küreselleşme, Küreselleşmenin Boyutları ve Bu Süreçte Etkili Olan Faktörlerin Analizi, Uluslararası Çevre, Entegrasyonlar ve Turizm, Çok Uluslu İşletmelerin Kavramsal Açıdan İncelenmesi, Küresel Girişimcilik, Uluslararası Turizmde Tüketici Davranışı, Uluslararası Turizmde Destinasyon Pazarlaması ve Yönetimi, Çok Uluslu İşletmelerde Pazarlama Karmasının Küresel Boyutu, Uluslararası Turizm Sektöründe Büyüme Yöntemleri: İmtiyaz (Franchising) ve Yönetim Sözleşmesi (Management Contract), Çok Uluslu İşletmelerde Kurumsal İmaj konularını incelemektir.

Dersin İçeriği
1 Küreselleşme
2 Küreselleşmenin Boyutları ve Bu Süreçte Etkili Olan Faktörlerin Analizi
3 Uluslararası Çevre, Entegrasyonlar ve Turizm
4 Çok Uluslu İşletmelerin Kavramsal Açıdan İncelenmesi
5 Küresel Girişimcilik
6 Uluslararası Turizmde Tüketici Davranışı
7 Uluslararası Turizmde Destinasyon Pazarlaması ve Yönetimi
8 Çok Uluslu İşletmelerde Pazarlama Karmasının Küresel Boyutu
9 Uluslararası Turizm Sektöründe Büyüme Yöntemleri: İmtiyaz (Franchising) ve Yönetim Sözleşmesi (Management Contract)
10 Çok Uluslu İşletmelerde Kurumsal İmaj
11 Küresel işletmelerde Halkla İlişkiler Yönetimi
12 Küresel işletmelerde Entegrasyonlar
13 Örnek olay incelemesi ve tartışma
14 Örnek olay incelemesi ve tartışma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Küreselleşme ve uluslararasılaşma kavramlarını bilir ve tartışır.
2 Küreselleşmenin boyutları ve bu süreçte etkili olan faktörleri analiz eder.
3 Küresel girişimciliği bilir.
4 Uluslararası turizmde tüketici davranışlarını bilir.
5 Çok uluslu işletmelerde pazarlama karmasının küresel boyutlarını bilir.
6 Çok uluslu işletmelerde kurumsal imaj yönetimini bilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2 OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3 OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4 OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5 OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6 OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7 OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8 OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9 OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10 OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11 OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12 OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13 OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14 OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15 OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16 OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17 OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18 OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19 OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20 OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 4 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 6 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 6 6
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Seymen, Oya Aytemiz (2005), Küreselleşme ve Çok Uluslu İşletmecilik, Nobel Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Tavmergen, İge Pırnar (2011), Uluslararası Turizm İşletmeciliği, Nobel Yayınları, Ankara. Kozak, Metin (2012) Turizm ve Rekabet, Detay Yayıncılık, Ankara. Mutlu, E.Can (2008). Uluslararası İşletmecilik, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. YÜKSEL, Öznur (1999). Uluslararası İşletme Yönetimi ve Türkiye Uygulamaları, Gazi Kitabevi, Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar