Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ANLATMA TEKNİKLERİ Üçüncü Düzey TEA 623 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ GÖÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teori ve inceleme
Dersin Amacı Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde anlatma becerilerinin gelişiminin nasıl sağlanacağını öğrenme.
Dersin Tanımı Türkçenin y. dol olarak öğretiminde anlatma becerilerinin gelişiminin yöntem ve tekniklerinin öğrenilmesi.

Dersin İçeriği
1 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin tarihi seyri.
2 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin tarihi seyri.
3 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde anlatma teknikleri.
4 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde anlatma teknikleri.
5 Ara sınav
6 Konuşma yeterliği ve etkili konuşma teknikleri.
7 Konuşma yeterliği ve etkili konuşma teknikleri.
8 Konuşma konularına göre monolog ve diyalog yazımı.
9 Konuşma konularına göre monolog ve diyalog canlandırma teknikleri.
10 Konuşma konularına göre monolog ve diyalog yazımı.
11 Konuşma konularına göre monolog ve diyalog canlandırma teknikleri.
12 Konuşma konularına göre monolog ve diyalog yazımı.
13 Konuşma konularına göre monolog ve diyalog canlandırma teknikleri.
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin tarihi seyri, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde anlatma teknikleri, konuşma yeterliği ve etkili konuşma teknikleri konusunda bilgi sahibi olma. Konuşma konularına göre monolog ve diyalog yazımı. Konuşma konularına göre monolog ve diyalog canlandırma teknikleri bilgisi.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5 Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı M. Durmuş (2013). Yabancılara Türkçe Öğretimi. Ankara: Grafiker
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar