Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAZILI ANLATIM Birinci Düzey JDE208 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Japonca
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. YASEMİN YAZICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Japonca yazı becerisi gelişip, kelime dağarcığı bir sonraki seviye için genişler
Dersin Tanımı JPLT N3 kelime ve grameriyle yazı yazabilir

Dersin İçeriği
1 Dersin işlenişi hakkında bilgilendirme, öğrencilerin seviyesini belirlemek amacıyla metin yazma çalışması
2 簡潔に回答する。比較、理由、意見文
3 大学の食堂についてのアンケート, Anket yazma çalışması ödevinin değerlendirmesi.
4 状況を説明し、意見を述べる (Durum betimleyerek düşüncelerini yazma çalışması)
5 状況を説明し、意見を述べる(Durum betimleyerek düşüncelerini yazma çalışması)
6 段落を作る(Paragraf yazma çalışması)
7 段落を作る paragraf yazma çalışması
8 体験したことを報告する文を書く (Deneyimlenen bir olay ile ilgili rapor yazma)
9 Gerçek hayatta deneyimlenen bir olay ile ilgili rapor yazma çalışması
10 Ara sınav
11 テーマに沿った意見の文を書く(Bir konu ile uyumlu fikir yazısı yazma)
12 自分をアピールする文を書く(Kendini anlatan bir metin yazma)
13 自分をアピールする文を書く(Kendini anlatan bir metin yazma)
14 レポートを書くための基礎知識 (Rapor yazmanın temel kuralları)
15 レポートを書くための基礎知識 (Rapor yazmanın temel kuralları)
16 順序だてて、レポートを書く (Düzenli bir rapor yazma)
17 Yıl sonu sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 yeni gramer kalıplarıyla yazı yazabilir
2 orta seviye Japonca gramerini kavrar
3 çalıştığı ifadeler cümle kurabilir
4 N3 seviyesindeki kanjileri kullanabilir
5 çeşitli konularda düşüncelerini yazabilir
6 uzun metinler yazabilir
7 mantıklı yazılar yazabilir
8 Japoncada yazmada daha yetenekli hale gelir
9 daha iyi yazı yazabilir
10 N3 seviyesinde konuşma metni yazabilir

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Dersin kavramlarını bilme
2 Dersin mesleki eğitime katkısı
3 Genel hukuk dersleri içinde yeri
4 Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5 Sorunlara çözüm bulabilme
6 Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7 İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8 Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9 Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10 İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11 Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar nihon go bunkei jiten

Ders İle İlgili Dosyalar