Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA TAKİP 2 Birinci Düzey JDE 324 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞEGÜL ATAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı medya Talip 1 adlı dersin devamıdır. Şu ana kadar edinilmiş Japonca seviyesini gazete okuma ve okunanları tartışma yoluyla daha da yükseltmektir. Ayrıca, Japon medyasında çıkan Türkiye ve dünyanın durumu ile ilgili haberlerle öğrencileri bilgilendirmektir. Japon medyasını takip etme alışkanlığı kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders, siyasi, kültürel, spor, günlük hayat, eğitim, gençlik, araştırma, bilim ve teknoloji vs. alanlarında Japon ulusal ve uluslararası haberler ve olaylarla ilgili öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlar. Japonya ve Türkiye’de yaşanan olayları karşılaştırarak Türk ve Japon toplumu üzerine öğrencilerin fikir sahibi olmasını sağlar. Japon ve Türk medyasının olaylara bakışını karşılaştırarak iki medya unsurunun benzer ve farklılıklarını görmesini sağlar.

Dersin İçeriği
1 Haberler (Haftanın konusu)
2 Haberler (Haftanın konusu)
3 Eğitim programları
4 Kültür programları
5 Kültür programları
6 Gezi programları
7 Gezi programları
8 Mid-term exam.
9 Sağlık programları
10 Sağlık programları
11 Eğlence programları
12 Eğlence programları
13 Afetler”le ilgili program
14 Afetler”le ilgili program
15 Final Exam.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Japon medyasini takip edebilme
2 Japon medyasi ile ilgili bilgi sahibi olma
3 Japon medyasinda yayinlanan haberleri Turkce ile rapor edebilme becerisi
4 Japon medyasindaki haberleri Turkce olarak sunabilme becerisi
5 ---
6 ---
7 ---
8 ---
9 ---
10 ---

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Dersin kavramlarını bilme
2 Dersin mesleki eğitime katkısı
3 Genel hukuk dersleri içinde yeri
4 Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5 Sorunlara çözüm bulabilme
6 Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7 İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8 Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9 Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10 İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11 Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 1 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     38
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar http://www.asahi.com/english/ www.mainichi.jp/ http://www.yomiuri.co.jp/ http://www3.nhk.or.jp/news/

Ders İle İlgili Dosyalar