Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇOCUKLARDA FİZİKSEL TANILAMA VE SEMPTOMLAR Birinci Düzey ÇSH 617 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. YAĞMUR SEZER EFE
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMİNE ERDEM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Öğrenciler derslere hazırlık yaparak gelmekte, soru-cevap, tartışma vb yöntemlerle öğrencilerin derse katılımları sağlanmakta ve ders konularına ilişkin sunum yapmaları beklenmektedir.
Dersin Amacı 1- Bilimsel araştırma yöntemlerinde pozitivist ve naturalist paradigmayı tartışmak 2- Araştırma türlerini (tanımlayıcı, deneysel, nitel, nicel) tartışmak 3- Nitel araştırmanın temel özellikleri, yöntemlerini tartışmak 4- Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini karşılaştırmak 5- Araştırma raporunun yazımını tartışmak 6- Araştırmalarda etik sorunları tartışmak 7- Yayınlanmış araştırma örneklerini eleştirel değerlendirmek
Dersin Tanımı Araştırma yöntemleri ve hemşirelikte yayınlanmış araştırma örnekleri incelenir. Bir araştırma planlanır.

Dersin İçeriği
1 Derse hazılık
2 Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Pozitivist ve Naturalist Paradigma
3 Araştırma Türleri
4 Deneysel Araştırmalar
5 Deneysel Araştırmalar
6 Nitel Araştırmanın Temel Özellikleri
7 Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması
8 Nitel Araştırma Yöntemleri
9 Nitel Araştırma Yöntemleri
10 Nitel Araştırma Yöntemleri
11 Nitel Araştırmanın Planlanması
12 Araştırma Raporunun Yazımı
13 Araştırmalarda Etik
14 Yayınlanmış Araştırma Makalesi Örneklerini Eleştirel Değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel araştırma yöntemlerinde pozitivist ve naturalist paradigmayı tartışacak
2 Araştırma türlerini (tanımlayıcı, deneysel, nitel, nicel) tartışacak
3 Nitel araştırmanın temel özellikleri, yöntemlerini tartışacak
4 Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini karşılaştıracak
5 Araştırma raporunun yazımını tartışacak
6 Araştırmalarda etik sorunları tartışacak
7 Yayınlanmış araştırma makalesi örneklerini eleştirel değerlendirecek
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN. Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tip Kitabevi, istanbul, 2014. 2. Erefe İ (Ed). Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç ve Yöntemleri. Odak Ofset, Ankara, 2002. 3. Sönmez V, Alacapınar F. Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara, 2013. 4. Şimşek H, Yıldırım A. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2013.
Yardımcı Kaynaklar 1. İnternet 2. Ders konuları ilişin güncel literatür

Ders İle İlgili Dosyalar