Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YEREL YÖNETİMLER Üçüncü Düzey HKOD6 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MÜZEYYEN EROĞLU DURKAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Yönetimin ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilen yerel yönetimlerin, ortaya çıkış felsefesini, dayandığı temel değerleri tarihsel gelişim sürecinde incelemek; yerel yönetimlerin varlık nedenlerini; yerel yönetimler özerklik şartını, demokrasi ve yerel yönetimler ilişkisini irdelemektir.
Dersin Tanımı Ders, müzakereci demokrasinin temel kurumsal yapılanması olan il özel idareleri, belediyeler ve köyler olarak tanımlanan yerel yönetim birimlerinin ve bağlantılı kuruluşların örgütsel yapısı, yerel halk ile hizmet ilişkileri ve bu kamu idarelerinin merkezi yönetimle olan idari ve mali ilişkilerinin analizine dayanmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki ilişkilerde temel ilkeler
2 Yerinden yönetimin kapsamı ve türleri
3 Türkiye'de yerel yönetimlerin tarihçesi
4 Türk Anayasalarında yerel yönetimler
5 İdarenin bütünlüğü ilkesi: hiyerarşi ve vesayet
6 İl özel idaresi
7 belediye
8 Büyükşehir Belediyesi
9 Köy
10 Merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki idari ilişkiler
11 Merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki mali ilişkiler
12 İller Bankası
13 Yerel yönetim birlikleri
14 10.Kalkınma Planı yerel Yönetimler Özel İhtisas Komisyonu Raporunun değerlendirilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yönetimler arasındaki ilişkileri anlamak
2 Kamu yönetimi örgütlenmesi içerisinde yerel yönetimlerin önemini algılayabilme
3 Merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki farklılıkları, avantaj ve dezaavantajlarını kavrayabilmek
4 Merkezi yönetimle yerel yönetimler arasındaki idari, mali ve politik ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
5 Yerel yönetimlerin bugünkü duruma geldikleri tarihsel süreç hakkında bilgi sahibi olmak
6 Yerinden Yönetim ilkelerini öğrenebilmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Öğrencinin seçtiği derslerde ayrıntılı ve derinlemesine bilgi sahibi olmaktadır
2 Mezunlar Kamu Hukuku Doktoru Ünvanı almaktadır
3 Eğitim süresince elde edilen bilgiler öğrencilere mesleklerine katkı sağlamaktadır
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 16 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ramazan ŞENGÜL, Yerel Yönetimler, Umuttepe Yayınları, 4.Baskı, Kocaeli, 2014.
Yardımcı Kaynaklar Kemal GÖZLER, İdare Hukuku C:1, Ekin Yayınevi, 2.Baskı, Bursa, 2009; Hüseyin ERKUL, Türkiye'de Yerel Yönetimler, Detay Yayıncılık, 2.Baskı, Ankara, 2013.

Ders İle İlgili Dosyalar