Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OTOANTİKORLARIN LABARATUAR TANISI İkinci Düzey MİK 601 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri TEMEL İMMUNOLOJİ VEYA İMMUNOLOJİ-SEROLOJİ DERSLERİNİ ALMIŞ OLMAK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. FATMA MUTLU SARIGÜZEL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN KILIÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HÜSEYİN KILIÇ
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve Pratik
Dersin Amacı Otoantikorların lab.tanısını öğretmek.
Dersin Tanımı Otoimmun hastalıklarda ,otoantikorların serolojik yöntemlerle önemini belirlemek.

Dersin İçeriği
1 BAĞIŞIK CEVAB
2 Antijenler ve Antikorlar
3 Hasta serumlarının ve otoantikor reaktiflerinin hazırlanması,saklanması ve immunoflöresan mikroskobu hakında bilgi.
4 Otoimmunite ve otoantikor çeşitleri
5 Otoimmun hastalıklar
6 Sistemik otoantikorlar
7 ara sınav
8 ANA antjenleri
9 Anti-dsDNA,anti-ssDNA,anti-RNP
10 Çekirdekçik antijenleri,Sentromer antijenleri,
11 Anti-Mitokondrial antikor ve antijenleri (AMA)
12 Anti-Karaciğer böbrek mikrosomal antiorları ve antijenleri ANTİ-LKM
13 Anti düz kas hücre antikorları ve antijenler (ASMA)
14 Anti-Gliadin ANİJEN ve antikoru AGA,ANTİ-NÖTROFİL SİTOPLAZMİK ANTİORLAR(ANCA)...
15 Otoantikorların ELISA ve İmmonofloresan testi ile yorumu
16 Final
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Otoimmun hastalıklarda otoantikorların önemini kavramış olmak
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 3 12 36
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 8 4 32
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     199
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Basic and Clinical Immunology Seventh Ed.
Yardımcı Kaynaklar Manual of Clinical laboratory Immunology Third Ed.

Ders İle İlgili Dosyalar