Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE YÖNETİM İkinci Düzey SEC207 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. FATİH ALTAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. FATİH ALTAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Derste sunuş ve buluş yolu stratejileri ışığında, anlatım, tartışma yöntemleri, soru- cevap, örnek olay, gözlem vb. teknikler uygulanacaktır.
Dersin Amacı 1.Yönetimin tanımı, yönetim biliminin tarihsel gelişimine ilişkin temel kavramlar bilgisi 2.Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık hizmetleri bilgisi 3.Yönetim kaynakları, bilgisi 4.Sağlık işletmelerinin amaçları, türleri, hukuksal yapıları,kavrayabilme 5.Hastanelerin gelişimi, tipleri ve fonksiyonları, kavrayabilme 6.Yataksız sağlık kuruluşlarını, kavrayabilme 7.Yönetim kademeleri bilgisi 8.Yönetim süreçlerini açıklayabilme 9.Devlet kavramı, Anayasa, yönetim organları,bilgisi 10.Türkiye’de sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi,kavrayabilme 11.Türkiye’de hastane işletmeleri organizasyonu, kavrayabilme 12.Uluslar arası sağlık örgütleri, bilgisi 13.Türk sağlık finansman kuruluşları, bilgisi 14.Sağlık işletmelerinde personel yönetimi, sağlık mevzuatı bilgisi
Dersin Tanımı Yönetimin tanımı, tarihsel gelişim, kaynakları, kademeleri, süreçleri, sağlık işletmelerinin amaçları, türleri, hukuksal yapıları, hastane tipleri ve fonksiyonları, yataksız sağlık kuruluşları, devlet kavramı, Anayasa, yönetim organları, sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi, hastane işletmeleri organizasyonu, uluslar arası sağlık örgütleri, finansman kuruluşları, personel yönetimi, sağlık mevzuatı

Dersin İçeriği
1 Yönetimin tanımı, yönetim biliminin tarihsel gelişimi
2 Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık hizmetleri
3 Yönetim kaynakları
4 Sağlık işletmelerinin amaçları, türleri, hukuksal yapıları
5 Hastanelerin gelişimi, tipleri ve fonksiyonları
6 Yataksız sağlık kuruluşları
7 Yönetim kademeleri
8 Yönetim kademeleri
9 Ara-Sınav
10 Ara sınav değerlendirmesi. Sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması. Yönetim süreçleri
11 Devlet kavramı, Anayasa, yönetim organları
12 Türkiye’de sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi
13 Türkiye’de hastane işletmeleri organizasyonu
14 Uluslar arası sağlık örgütleri
15 Türk sağlık finansman kuruluşları
16 Sağlık işletmelerinde personel yönetimi, sağlık mevzuatı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sağlık hizmetlerinin sınıflandırılmasının öğrenilmesi
2 Hastanelerin gelişimi, tipleri ve fonksiyonlarının öğrenilmesi
3 Sağlık işletmelerinin amaçları, türleri, hukuksal yapılarının öğrenilmesi
4 Türkiye’de sağlık hizmetlerinin örgütlenmesinin öğrenilmesi
5 Sağlık işletmelerinde personel yönetimi, sağlık mevzuatının öğrenilmesi
6 Yönetim süreçlerinin kavranması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Sağlık İşletmeleri Yönetimi (Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M, Ankara-2012). 2. Hastane ve Sağlık Kurumları Yöneticiliği (Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S, Ankara,2010) 3.Hastane yöneticiliği (Hayran O, Sur H. Istanbul –1997) 4.Sağlik Hizmetleri el kitabı (Hayran O, Sur H. Istanbul –1998)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar