Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİMDE DRAMA Üçüncü Düzey MB 214 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ YUSUF OĞUZ ALTUNTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Eğitimde drama kavramını, dramanın tarihsel gelişimini ve drama aşamalarını kavramak. Drama ortamı ve drama lideri (öğretmen) niteliklerini, dramada kullanılabilecek teknikleri tanımak. Dramayı eğitim öğretim etkinliklerinde bir yöntem olarak kullanmak.
Dersin Tanımı Drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, Dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması,

Dersin İçeriği
1 Drama ve temel kavramlar
2 Yaratıcılık
3 Yaratıcılığı engelleyen etmenler
4 Dramatik oyun ve uygulamalar
5 Dramatizasyon
6 Yaratıcı Drama veRol Oynama
7 Doğaçlama ve Uygulamaları
8 İletişim, Etkileşim
9 Oyunun Önemi, Drama Oyun İlişkisi + Ara Sınav
10 Drama Araç Gereçleri ve Kullanımı
11 Drama İlkeleri ve Aşamaları
12 Drama Oyun Alanı Hazırlama İlkeleri
13 Drama Etkinlik Türleri
14 Drama Etkinlik Türleri
15 Yarıyıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Drama ve animasyon kavramının tanımını ve anlamını kavrayarak öğrenir
2 Dramanın bir yöntem olarak eğitim öğretimdeki gerekliliğini açıklayabilecek ve uygulayabilecek duruma gelir
3 Drama türlerini açıklayabilir ve uygular
4 Dramanın dramatizasyon, tiyatro ve oyundan farklılıklarını öğrenir
5 Dramanın yurtdışındaki ve Türkiyedeki tarihsel gelişimini kavrayarak uygulamalar yapar
6 Eğitimde dramanın temel öğelerini ve aşamalarını açıklayabilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 8 8
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 8 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     108
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Eğitimde Drama” , Naci Aslan, Oluşum Yayınları Drama Kavramları", Naci aslan, Oluşum yayınları
Yardımcı Kaynaklar Okul Öncesi Drama ve Tiyatro” Naci Aslan , Oluşum Yayınları Kişisel Drama ve Tiyatro notlarım, Yusuf Oğuz Altuntaş

Ders İle İlgili Dosyalar