Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ SERAMİK TARİHİ Birinci Düzey SERT011 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞ. GÖR. DR. SETENAY SİPAHİ, DOÇ. DR. NİZAM ORÇUN ÖNAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze-Teorik olarak verilmektedir.
Dersin Amacı Çağdaş seramik sanatının başlangıçtan günümüze kadar geçirdiği evreler, çeşitli örnekler üzerinden anlatılır. Dünyadaki örneklerinden ardından, Türkiye''de çağdaş seramik sanatı ve çağdaş seramik sanatçıları incelenir.
Dersin Tanımı Dünyada ve Türkiye''''de; çağdaş seramik sanatının tarihi, gelişimi, sanat okulları, sanatçılar ve seramik fabrikalarının anlatılması.

Dersin İçeriği
1 Anket uygulaması. 20. yy.sanat anlayışlarının etkisiyle çağdaş seramik Sanatının modern bir sanat dalı olarak ortaya çıkış sürecine ve dersin kapsamına ilişkin bilgilendirme.
2 Seramik sanatının kendi içinde sınıflandırılmasına giriş; geleneksel, endüstriyel, çağdaş seramik sanatı.
3 Sanayi devrimi sonrası seramik. Arts &Crafts, Art Nouveau, Art Deco sanat hareketlerinin seramik sanatına katkıları.
4 Bauhaus, De Stijl sanat hareketleri ve Bernard Leach ekolünün seramik sanatına katkıları.
5 Modernizm, Dışavurumculuk, Kübizm sanat hareketlerinin seramik sanatına katkıları.
6 Dadaizm ve Kavramsal Sanat hareketlerinin seramik sanatına katkıları.
7 Ayrıntılı görsellerle desteklenmiş Matisse, Miro, Chagal, Picasso, Hundertwasser, Braque, Dali anlatısı ve sunusu.
8 VİZE SINAVI (Teorik Sınav)
9 Modern Sentezci Yönelim, Soyut – Özgün Form Yönelimi, Seramik Heykel Yönelimi.
10 Dünyada çağdaş seramik sanatına yön veren sanatçı örneklerinin incelenmesi.
11 Türk seramiğinin kısa tarihi ve Türkiye’de soyut seramik sanatının gelişimi.
12 Çağdaş seramik sanatına yön veren Türk sanatçılar.
13 Çağdaş seramik sanatına yön veren Türk sanatçılar.
14 Çağdaş seramik sanatına yön veren Türk sanatçılar.
15 Sınav öncesi genel tekrar.
16 FİNAL SINAVI (Teorik Sınav)
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
2 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
3 Mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayarak sınıflandırır ve yorumlar.
4 Gözlem ve analiz yaparak toplumun sanatsal- kültürel değerlerine katkıda bulunur ve bu değerlere sahip çıkar.
5 Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
6 Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
7 İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
6 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi
7 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı S.Germaner (1997) 1960 Sonrası Sanat. Kabalcı Yayınevi.
Yardımcı Kaynaklar Ş. Aydıngün,(2006) Tunç Çağının Gizemli Kadınları Yapı Kredi Bankası Yayınları İstanbul. A.Sönmezay (2007) Ayfer Karamani. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. T.Kızılcan (1999) Türk-Yunan Seramik Sanatçıları Alan Çalışması. ABB Kültür Yayınları P.Cosentino (1990) The Encylopedia of Pottery Techniques. Headline Book Publishing Ö. Barışta (1998) Türk El Sanatları. Kültür Bakanlığı Yayınları. Ankara. B.Alsaç-Ü.Alsaç (1993) Türk Resim ve Yontu Sanatı. İletişim Yayınları.İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar