Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ŞAHSİ TEMİNAT SÖZLEŞMELERİ Birinci Düzey HKÖ 559 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÖKHAN ŞAHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Oğuz Usta, Arş. Gör. Emre Köroğlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Şahsi teminat sözleşmelerinden uygulanması sık olan kefalet,, garanti ve banka teminat sözleşmeleri hakkında bilgi sahibi yapmak ve uygulamada karşılaşılabilecek sorunları ortaya koymak
Dersin Tanımı Şahsi teminat sözleşmelerinden kefalet, garanti ve banka teminat sözleşmelerinin incelendiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Genel olarak şahsi teminat sözleşmeleri
2 Kefalet sözleşmesinin kurulması ve geçerlilik şartları
3 Kefalet sözleşmesinde kefil ile alacaklı arasındaki ilişki
4 Kefalet sözleşmesinde kefil ile asıl borçlu arasındaki ilişki
5 Kefalet sözleşmesinin çeşitleri
6 Kefalet sözleşmsinde kefilin sorumluluğunun kapsamı
7 Kefalet sözleşmesinin sona ermesi
8 Genel olarak garanti sözleşmsi ve geçerlilik şartları
9 Garanti sözleşmesinde taraflar arasındaki ilişkiler
10 Garanti sözleşmesinin kefalet sözleşmsinden farkları
11 Genel olarak banka teminat mektupları ve geçerlilik şartları
12 Banka teminat mektuplarında taraflar arasındaki ilişkiler
13 Banka teminat mektuplarının kefalet sözleşmsinden farkları
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel olarak uygulama karşılaşılan şahsi teminat sözleşmelerini tanıma becerisi
2 Uygulamada sıkça karşılaşılan kefalet sözleşmesini bütün yönleri ile tanıma becerisi
3 Garanti sözleşmesi tanıma, uygulamadaki yerini görme ve kefalet sözleşmesinde ayırt edebilme becerisi
4 Banka teminat mektuplarına tanıma, uygulamadaki yerine görme ve kefalet sözleşmesinde ayırt edebilme becerisi
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2 Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3 Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5 Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6 Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8 Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9 Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10 Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11 İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12 Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13 Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 5 3 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Özen, Burak; Kefalet Sözleşmesi Reisoğlu, Seza; kefalet Sözleşemsi Şahan, Gökhan; Kefalet Sözleşemsini Sona Ermesi Doğan, Vahit; Banka Teminat Mektuplaları Develioğlu, Hüseyin Mura;t Kefalet Sözleşmesini Düzenleyen Hükümler Işığında Bağımsız Garanti Sözleşmeleri
Yardımcı Kaynaklar Borçlar Hukuku Özel Hükümler kitapları ve ilgili makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar