Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EDEBİYAT TEORİLERİNİN FELSEFELERİ Birinci Düzey ELIT 538 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Hasan Baktır
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Anlatım. Sunu ve Tartışma
Dersin Amacı Edebiyat Eleştirilerinin temelini oluşturan düşüncenin tarihi gelişimini anlamak
Dersin Tanımı bu dersin amacı Antik yunan döneminden 20. yüzyıla kadar devam eden sürede Edebiyat Eleştiri Geleneğini açıklamaktır

Dersin İçeriği
1 Plato: The Republic, Ion and Syposium
2 Aristotle: The Poetics
3 Horace: Ars Poetica
4 Longinus: On the Sublime
5 Sir Philip Sidney: Defence of Poesy
6 ASamuel Johnson: Preface to Shakespeare, Rasselass
7 Alexander Pope: essay on criticism
8 Wordsworth: Preface to Lyrical Ballads
9 Coleridge: Biograph,a Literaria
10 midterm
11 Mathew Arnold: Function of Criticism at the Present Time
12 De Quency: Literature of Knowledge, Literature of Power.
13 T.S. Eliot: Tradition and Individual Talents
14 Abrams: The Mirror and the Lamb
15 Warren and Wellek: Theory of Literature
16 final
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Edebiyat düşüncesinin gelişim sürecini anlamak
2 Edebiyatı düşünce altyapısını anlamak
3 Edebiyatın hakkında geçmişten günümüze var olan düşünceleri öğrenmek
4 Edebiyat Metinlerine daha eleştirel bir gözle bakabilmek
5 Edebiyat Eleştiri Geleneğini oluştural aydınları ve bunların edebiyat konusundaki düşüncelerini anlamak
6 -Edebiyatın tanımı, kaynağı ve amacı hakkında bilgi sahibi olmak
7 -Yazılı metinlerin incelenmesine yönelik eleştirel yöntemler geliştirmek.
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 5 1 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 20 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Critical Tradition Since Plato, David Bleich Her Haftanın konusunda belirtilen kaynakları okumak zorunludur.
Yardımcı Kaynaklar Edebiyat Eleştiri teorileri ve Tarihi ile ilgili Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar