Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 Üçüncü Düzey MAT 812 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Tüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Amacı Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar. Tez çalışması ile ilgili son gelişmelere ulaşır. Tez konusu ile ilgili bilgileri sınıflar ve değerlendirir. Bilimsel etiği kavrar. Çalışmalarını sözlü ve yazılı olarak sunar.
Dersin Tanımı Lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme. Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme yeteneğini kazanmadır.

Dersin İçeriği
1 Tez konusu ile ilgili literatür taraması
2 Tez konusu ile ilgili literatür taraması
3 Tez konusu ile ilgili literatür taraması
4 Tez konusu ile ilgili literatür taraması
5 Tez konusu ile ilgili literatür taraması
6 Tez konusu ile ilgili literatür taraması
7 Tez konusu ile ilgili literatür taraması
8 Tez konusu ile ilgili literatür taraması
9 Tez konusu ile ilgili literatür taraması
10 Tez konusu ile ilgili literatür taraması
11 Tez konusu ile ilgili literatür taraması
12 Çalışmaların sözlü ve yazılı olarak sunumu.
13 Çalışmaların sözlü ve yazılı olarak sunumu.
14 Çalışmaların sözlü ve yazılı olarak sunumu.
15 Çalışmaların sözlü ve yazılı olarak sunumu.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Lisans, Yüksek lisans ve Doktora düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme.
2 Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.
3 Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.
4 Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme.
5 Çalışmalarını; yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.
6 Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2 Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3 Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4 Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5 Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6 Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7 Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8 Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9 Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10 Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 14 6 84
Sunum / Seminer hazırlama 14 4 56
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 8 64
Ara sınavlar 2 3 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 8 112
Yarıyıl sonu sınavı 14 2 28
Araştırma 14 8 112
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İlgili kitap ve makaleler.
Yardımcı Kaynaklar İlgili kitap ve makaleler.

Ders İle İlgili Dosyalar