Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SINIF YÖNETİMİ İkinci Düzey MB 301 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Sınıf yönetimiyle ilgili temel bileşenleri açıklamak ve sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve beceri oluşturmak..
Dersin Tanımı Öğretim ve öğrenme için uygun koşulların ve öğrenci katılımının sağlanması, problem davranışların önlenmesi ve değiştirilmesine ilişkin billgi ve becerileri kapsar.

Dersin İçeriği
1 Dersin Tanıtımı ve Sınıf Yönetimine İlişkin Makro Değişkenlerin Tanımlanması
2 Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar (
3 Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Toplumsal ve Psikolojik Etmenler
4 Sınıf Yönetimi Kuramları Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı
5 Sınıf Yönetimi Kuramları, Modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı
6 Sınıflarda iletişim ve iletişim Süreci
7 Motivasyon Motivasyon Kuramları
8 Sınıfta Grup Etkileşimi
9 Sınıfta Öğrenme etkinlikleri
10 Sınıfın Fiziksel Düzeni
11 Sınıfta zaman kullanımı
12 Sınıf İçinde İstenen Davranışların Desteklenmesi
13 Sınıf içi Davranış Sorunlarına Karşı Alınabilecek Önlemler
14 Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler (Bütüncül yaklaşım) ve çözüme yönelik yaklaşımlar
15 Eğitim, Öğretim, Örgüt Ve Yönetim, Eğitim ve Okul Yönetimi, Öğretim Liderliği)
16 Sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sınıf yönetimine ilişkin kavram, terim, olgu ve soyutlamaları açıklar.
2 Sınıf yönetim yaklaşımlarını çözümler ve sınıf yönetimi modellerini karşılaştırır.
3 Öğrenme kuramlarının sınıf yönetim sistemi üzerindeki etkisini irdeler
4 Sınıf yönetiminin boyutlara ilişkin kuramsal yapıyı sorunlarla ilişkilendirir.
5 Sınıf içinde istenmeyen davranışları önler, değiştirir ve sürdürür.
6 Sınıf yönetimi konusunda farkındalık kazanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
2 ilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
3 Bilimsel araştırma metotlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
4 Sunu hazırlama metotlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
5 Makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
6 Yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Daha sonra duyurulacaktır
Yardımcı Kaynaklar Daha sonra duyurulacaktır

Ders İle İlgili Dosyalar