Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ELEKTROFOREZ İkinci Düzey VFZ-626 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Nazmi ÇETİN Doç. Dr. Ebru ÇETİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik ders, genel sunumlar, İnteraktif CD gösterimleri, pratik
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere elektroforez hakkında temel bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Bu derste elektroforez anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Kapiller Elektroforeze (CE) giriş
2 Elektroforezin tarihçesi ve gelişimi
3 Elektro-osmotik akış (EOF), analitik parametreler, mobilite ve migrasyon süresi
4 Seçicilik ve katkı maddelerinin kullanımı, tampon seçimi, tampon pHsı, yüzey aktif maddeler, kiral selektörler, sıcaklık
5 İşletim sistemleri
6 Kapiler zon elektroforez(CZE), kapiler modifikasyonları, bağlı fazlar, dinamik deaktivasyon, CZE uygulamaları
7 Miseller elektrokinetik kromatografi (MEKC)
8 Kapiller Gel Elektroforez (CGE), CGE uygulamaları
9 Kapiller izoelektrik odaklama(CIEF), CIEF uygulamaları
10 Kapiller izotakoforez (CITP)
11 Numune injeksiyonu, hidrodinamik injeksiyon, elektrokinetik injeksiyon
12 Kapiller şartlama, kapiler sıcaklığı, migrasyon süresi/mobilite tekrarlanabilirliği
13 Dedeksiyon, UV-Visible absorpsiyon, duyarlık, doğrusal dedeksiyon aralığı
14 Kantitatif analizler ve validasyon
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Elektroforetik yöntemler ve ayırma mekanizmaları hakkında temel bilgilerin edinilmiş olması
2 Elektroforetik yöntemler ve ayırma mekanizmaları hakkında temel bilgilerin edinilmiş olması
3 Elektroforetik yöntemler ve ayırma mekanizmaları hakkında temel bilgilerin edinilmiş olması
4 Elektroforetik yöntemler ve ayırma mekanizmaları hakkında temel bilgilerin edinilmiş olması
5 Elektroforetik yöntemler ve ayırma mekanizmaları hakkında temel bilgilerin edinilmiş olması
6 Elektroforetik yöntemler ve ayırma mekanizmaları hakkında temel bilgilerin edinilmiş olması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2 Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3 Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4 Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5 Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6 Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7 Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8 Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9 Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10 Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11 Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12 Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13 Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 4 56
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
Yardımcı Kaynaklar Capillary Electrophoresis, Theroy and Practice, Second Ed., Patrick Camilleri, CRC Press, 2000

Ders İle İlgili Dosyalar