|
1 |
Tanışma, dersin tanıtımı ve giriş
- Masal, Destan, Mit ve Efsane nedir?
- Genel hatlarıyla Hint edebiyatı
- Dersin müfredatı ve ölçme yöntemleri
- Sınav/Ödev konularının seçimi hakkında bilgilendirme
|
|
2 |
Masal nedir?
- Edebi bir tür olarak masallar.
- Masal türleri nelerdir, ATU indeks nedir?
- Hindistan’da masallar
- Sınav/Ödev konularının kararlaştırılması
|
|
3 |
Akademik çalışma konusu olarak masallar
- Dünyada masal çalışmalarının geçmişi,
- Türkiye’de masal çalışmalarının geçmişi,
- Axel Olrik’in epik kuralları,
değerlendirilecektir.
|
|
4 |
Masalların, kuram ve yöntemlerle incelenmesi
- Artzamanlı (Diachronic) yaklaşımlar,
- Eşzamanlı (Synchronic) yaklaşımlar,
- Vladimir Propp’un biçimbilimsel yaklaşımı, masal çözümleme yöntemi,
değerlendirilecektir.
|
|
5 |
Hitopadeşa
- Hitopadeşa’nın yazarı ve yazıldığı dönem,
- Edebi bir eser olarak özellikleri ve önemi,
- Çerçeve öykü ve öne çıkan karakterler,
- Propp’un kuramı bir masala nasıl uygulanır
değerlendirilecektir.
|
|
6 |
Hitopadeşa
- Seçilen masallar üzerinden Hitopadeşa’nın incelenmesi
- Öğrencilerden bir masala hazırlanarak derste tanıtımını yapması, Propp’un kuramı çerçevesinde değerlendirmesi beklenecektir.
|
|
7 |
Pañçatantra
- Pañçatantra’nın yazarı ve yazıldığı dönem
- Edebi bir eser olarak özellikleri ve önemi,
- Çerçeve öykü ve öne çıkan karakterler,
değerlendirilecektir.
|
|
8 |
Pañçatantra
- Seçilen masallar üzerinden Pañçatantra’nın incelenmesi:
- Öğrencilerden bir masala hazırlanarak derste tanıtımını yapması; bu masalın malzeme olarak kullanılarak, sosyal bilimler alanında güncel bir kuram çerçevesinde incelemesi istenecektir.
|
|
9 |
Şukasaptati (Papağanın Yetmiş Masalı)
- Şukasaptati’nin yazarı ve yazıldığı dönem
- Edebi bir eser olarak özellikleri ve önemi
- Çerçeve öykü ve öne çıkan karakterler
- Öğrencilerden seçtiği bir masalı derste tanıtması; ders sürecinde inceledikleri masal kitapları üzerinden Hint Masal Edebiyatını değerlendirmeleri beklenecektir.
|
|
10 |
Hindistan’da Destanlar
- Edebi bir tür olarak destanlar,
- Hint destanları hakkında genel bilgi,
- Hint edebiyatı içinde destanların yeri,
değerlendirilecektir.
|
|
11 |
Mahābhārata
- Mahābhārata’nın yazarı ve yazıldığı dönem
- Edebi bir eser olarak özellikleri ve Hint edebiyatı içindeki yeri,
- Çerçeve öykü ve öne çıkan karakterler,
değerlendirilecektir.
|
|
12 |
Mahābhārata
- Mahābhārata ile ilgili basılı ve görsel/işitsel malzemeler üzerinden yapılan incelemeler derste tartışılacaktır.
|
|
13 |
Rāmāyaṇa
- Rāmāyaṇa’nın yazarı ve yazıldığı dönem
- Edebi bir eser olarak özellikleri ve Hint edebiyatı içindeki yeri
- Çerçeve öykü ve öne çıkan karakterler
değerlendirilecektir.
|
|
14 |
Rāmāyaṇa
- Rāmāyaṇa ile ilgili basılı ve görsel/işitsel malzemeler üzerinden yapılan incelemeler derste tartışılacaktır.
|
|
15 |
Sunumlar
- Ders içeriğinde elde edilen bilgilerin kalıcılığını sağlamak ve öğrencilerin araştırma/yazma/sunma gibi akademik yeterliliklerini artırabilmek amacıyla dönemin ilk iki haftasında belirlenen konularda sunumlar yapılacaktır.
|
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|