Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PSİKOSOSYAL HEMŞİRELİK Üçüncü Düzey RSH 605 Seçmeli 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NALAN GÖRDELES BEŞER, DR. ÖĞR. ÜYESİ NURAY ŞİMŞEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif Yöntem
Dersin Amacı Bu dersin amacı, psikiyatri dışı kliniklerde yatan hastaların psikososyal bakım gereksinimlerini belirleme ve karşılama becerisini kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders, Psikiyatri dışı kliniklerde yatan hastaların psikososyal yönlerini inceler.

Dersin İçeriği
1 Genel Hasta Bakımında Psikososyal Hemşirelik
2 Hastalıklara Verilen Tepkiler
3 Psikososyal Beceriler
4 Problemli Hasta Davranışında Hemşirenin Tepkisi
5 Problem Hasta Davranışlarında Hemşirelik Yaklaşımları
6 Spiritüel Sıkıntısı Olan Bireye Yaklaşım
7 Ağrı Sorunu Olan Bireye Yaklaşım
8 Kişilerarası İlişkiler Sorunu Olan Bireye Yaklaşım
9 İntihar Girişimi Olan Bireye Yaklaşım
10 Konfüze Bireye Yaklaşım
11 Seksüel Sorunu Olan Bireye Yaklaşım
12 Öfke ve Agresyona Yönelik Hemşirelik Yaklaşımları
13 Kayıp-Yas Yaşayan Bireye Hemşirelik Yaklaşımı
14 Bazı Özel Durumlarda Hemşirelik Yaklaşımı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bireylerin hastalıklara karşı duygusal tepkilerini tanımlar.
2 Bireylerin Psikosoyal bakım planını geliştirir ve uygular.
3 Psikiyatri dışı kliniklerde çalışan meslektaşlarına psikososyal gereksinimlerin karşılanması konusunda model olur, danışmanlık eder.
4 Psikiyatri dışı klinikler için psikososyal bakım modelleri geliştirir.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneğini geliştirebilme
2 2- Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 3- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 4- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 5- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 6- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 25 25
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Linda M. Gorman, Donna F. Sultan, Marcia L. Raines,Davis's Manual of Pschosocial Nursin in General Patient Care, Philadelphia 1996 2. Linda M. Gorman, Donna F. Sultan (Çev. Fatma Öz, Meral Demiralp) Psikososyal Hemşirelik Genel Hasta Bakımı İçin, Ankara 2014
Yardımcı Kaynaklar Tezler, Süreli yayınlar

Ders İle İlgili Dosyalar