Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PSİKOSOSYAL HEMŞİRELİK İkinci Düzey RSH 605 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NALAN GÖRDELES BEŞER, DR. ÖĞR. ÜYESİ NURAY ŞİMŞEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif Yöntem
Dersin Amacı Bu dersin amacı, psikiyatri dışı kliniklerde yatan hastaların psikososyal bakım gereksinimlerini belirleme ve karşılama becerisini kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders, Psikiyatri dışı kliniklerde yatan hastaların psikososyal yönlerini inceler.

Dersin İçeriği
1 Genel Hasta Bakımında Psikososyal Hemşirelik
2 Hastalıklara Verilen Tepkiler
3 Psikososyal Beceriler
4 Problemli Hasta Davranışında Hemşirenin Tepkisi
5 Problem Hasta Davranışlarında Hemşirelik Yaklaşımları
6 Spiritüel Sıkıntısı Olan Bireye Yaklaşım
7 Ağrı Sorunu Olan Bireye Yaklaşım
8 Kişilerarası İlişkiler Sorunu Olan Bireye Yaklaşım
9 İntihar Girişimi Olan Bireye Yaklaşım
10 Konfüze Bireye Yaklaşım
11 Seksüel Sorunu Olan Bireye Yaklaşım
12 Öfke ve Agresyona Yönelik Hemşirelik Yaklaşımları
13 Kayıp-Yas Yaşayan Bireye Hemşirelik Yaklaşımı
14 Bazı Özel Durumlarda Hemşirelik Yaklaşımı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bireylerin hastalıklara karşı duygusal tepkilerini tanımlar.
2 Bireylerin Psikosoyal bakım planını geliştirir ve uygular.
3 Psikiyatri dışı kliniklerde çalışan meslektaşlarına psikososyal gereksinimlerin karşılanması konusunda model olur, danışmanlık eder.
4 Psikiyatri dışı klinikler için psikososyal bakım modelleri geliştirir.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16 Akademik dünyayı tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 25 25
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Linda M. Gorman, Donna F. Sultan, Marcia L. Raines,Davis's Manual of Pschosocial Nursin in General Patient Care, Philadelphia 1996 2. Linda M. Gorman, Donna F. Sultan (Çev. Fatma Öz, Meral Demiralp) Psikososyal Hemşirelik Genel Hasta Bakımı İçin, Ankara 2014
Yardımcı Kaynaklar Tezler, Süreli yayınlar

Ders İle İlgili Dosyalar