Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KLİNİK ARAŞTIRMA EVRELERİ Üçüncü Düzey ELK305 5 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AHMET İNAL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET İNAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Klinik ilaç araştırmaları nasıl yapılır? bunun öğrenilmesini sağlamak
Dersin Tanımı Bir madde ilaç olana kadar hangi evrelerden geçer. Klinik Faz çalışmalarında neler yapılır, kurallar nelerdir? Bunların öğrenilmesini sağlamak

Dersin İçeriği
1 Klinik ilaç araştırmaları nedir
2 Klinik ilaç araştırmalarının evreleri nelerdir
3 Klinik ilaç araştırmalarında dikkat edilecek husular nelerdir
4 Klinik ilaç araştırmalarında etik kurallar
5 Klinik ilaç araştırmalarında Bilgilendirilmiş gönüllü olur formu nasıl olmalıdır
6 Klinik ilaç araştırmalarında yapılan hatalar
7 Klinik ilaç araştırmalarında raporlama
8 Biyoeşdeğerlik çalışmaları nedir
9 Biyoeşdeğerlik çalışmalarında dikkat edilecek hususlar nelerdir
10 Biyoeşdeğerlik çalışmalarının ülkemiz ekonomisine katkısı nedir
11 Hangi ilaç; orjinal mi, eşdeğer mi
12 -
13 -
14 -
15 -
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Klinik ilaç araştırmalarının evreleri öğrenilecektir
2 Klinik ilaç araştırmalarında dikkat edilecek hususlar öğrenilecektir
3 Bilgilendirilmiş gönüllü olur formu nedir ve nasıl doldurulur öğrenilecektir
4 Biyoeşdeğerlik çalışmalarında dikkat edilecek husular öğrenilecektir
5 Klinik ilaç araştırmalarında etik kurallar öğrenilecektir
6 İlaç araştırmalarının önemi öğrenilecektir
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Halk sağlığı hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Halk sağlığı hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Halk sağlığı hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     28
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Klinik Araştırmalar Kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar