Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
REHİN HUKUKU Üçüncü Düzey HKÖT 523 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ.DR.ŞÜKRAN EKECİK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Osman DURAN
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Rehin türleri, rehnin taraflar bakımından doğurduğu hak ve yükümlülükler, kurulması ve sona ermesi, rehnin paraya çevrilmesi yoluyla takibin özellikleri, önce rehne başvurma zorunluluğu kuralı, rehnin paraya çevrilmesi yoluyla takibin türleri, rehnin paraya çevrilmesi ve paraların paylaştırılması ve rehin açığı belgesi gibi konular incelenmektedir.
Dersin Tanımı Rehin, bir alacak yerine getirilmediği takdirde, hak sahibine bir taşınmaz veya taşınır mülkiyetini veya bir başka hakkı paraya çevirmek ve elde edilen meblağdan öncelikle alacağını almak yetkisini veren bir haktır.

Dersin İçeriği
1 Rehin kavramı ve çeşitleri
2 İpotek, ipotekli borç senedi ve irat senedi arasındaki farklar
3 Taşınmaz rehnine hakim genel kurallar
4 İpotek kavramı, amacı ve özellikleri
5 İpotekli borç senedi ve irat senedi kavramları, amaçları ve özellikleri
6 Taşınır rehni kavramı ve çeşitleri
7 Taşınır rehnine hakim olan prensipler
8 Teslime bağlı rehin
9 Bir sicile tescili zorunlu olan taşınır malların rehni
10 Hapis hakkı
11 Hak ve alacaklar üzerinde rehin
12 Rehin karşılığı ödünç para verme işi ile uğraşanlarla yapılan rehin işlemi
13 Rehinli tahvil
14 Taşınmaz karşılık gösterilerek senet çıkarılması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Rehin kavramı ve türlerini öğrenir.
2 İpotek kavramı ve çeşitlerini öğrenir.
3 İpotekli borç senedi ve irat senedi kavramlarını öğrenir.
4 Taşınır rehni, çeşitleri ve teslime bağlı rehni öğrenir.
5 Hapis hakkı ve kullanımını öğrenir.
6 Rehinli malın paraya çevrilmesi usulünü öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
2 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
6 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
7 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
8 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
9 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar