Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SAĞLIK TURİZMİ Birinci Düzey SEC233 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Sözlü anlatım, Sunum yöntemi, Soru cevap, tartışma, örnek ülke gösterimleri.
Dersin Amacı Bu dersin sonunda, öğrencilerin sağlık turizmi ile ilgili bilgilerini zenginleştirmek, Türkiye ve dünyadaki sağlık turizmi ile ilgili farklı uygulamaları öğrenmelerini sağlayarak sağlık çalışanlarının bu farklı ve küresel uzmanlık alanına kendilerini hazırlamalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Sağlık turizmindeki temel kavramlar, türleri ve tutundurma ve pazarlama uygulamaları hakkında bilgi vermek; Dünyadaki sağlık turizmi, spa ve wellness turizmi, termal banyolar vs. gibi temel kavramların tanımlanması ve gerçek hayattan örneklerin anlatılarak öğretilmesi.

Dersin İçeriği
1 Turizm Kavramı, Turizmin Tarihçesi ve Ülke Ekonomilerine Katkıları
2 Turizm türleri ve turizm politikaları, Dünyada ve Türkiye’de sağlık turizmi çeşitleri.
3 Termal turizm ve spa/wellness, Dünyada ve Türkiye’de termal turizm
4 Medikal Turizm Dünyada ve Türkiye’de Medikal Turizm
5 Örnek ülkelerin medikal Turizm uygulamalarının incelenmesi
6 İleri Yaş ve Engelli Turizmi
7 Sağlık Turizminde Pazarlama Stratejileri
8 Sağlık turizminde markalaşma ve Dijital Pazarlama
9 Medikal Turizmde Kalite Ve Akreditasyon
10 Turist Sağlığı Hizmetleri
11 Sağlık turizminde etik ve hasta hakları.
12 Sağlık Turizminde Aracı Kurumlar, Sağlık Turizminde Teşvik (Devlet Desteği) Politikaları.
13 Kayseri ilinin Medikal ve Termal Turizm açısından değerlendirilmesi
14 Kayseri ilinin sağlık Turizmi açısından SWOT analizinin yapılması ve örnek uygulamaların sunulması 15-
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Turizm kavramını, türlerini ve turizmin ülke ekonomisine nasıl katkı sağladığını bilir
2 Sağlık turizminin önemini ve ülke imaj ve ekonomisine katkısını kavrar.
3 Termal turizm çeşitlerini bilir ve dünyada ve ülkemizdeki uygulamaları kavrar.
4 Medikal turizme yönelme nedenlerini bilir ve dünyada ve ülkemizdeki uygulamaları kavrar.
5 İleri yaş ve engelli turizmindeki uygulamaları kavrar.
6 Sağlık turizmindeki yasal düzenlemeleri, akreditasyonun önemini, destek ve teşvikleri kavrar.
7 Sağlık turizminde pazarlamanın önemini anlar.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar SAĞLIK TURİZMİ Dilaver Tengilimoğlu

Ders İle İlgili Dosyalar