Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEK ÇALGISI VIII (VİYOLONSEL) İkinci Düzey MÜZ406.8 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. LEVENT DEĞİRMENCİOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ.DR. AYNA ISABABAYEVA, YRD.DOÇ.DR. Levent DEĞİRMENCİOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Derste viyolonsel icrasında teorik ve pratik bilgileri verilmektedir
Dersin Tanımı Viyolonsel çalma sanatı ve kültürünün öğretilmesi

Dersin İçeriği
1 Dört oktavlı gam. Sağ el için alıştırma. Farklı tekniği için iki etüt. Dört-beş pozisyonlu alıştırma.
2 Dört oktavlı gam. Sağ ve sol el için alıştırma. İki,üç etüt.
3 Dört oktavlı gam. Arpej. Paralel minör. Sağ ve sol el için alıştırma. Farklı tekniği için iki etüt
4 Dört oktavlı gam . Arpej. Paralel minör. Sağ ve sol el için alıştırma. Farklı tekniği için iki etüt.
5 Dört oktavlı gam farklı yaylarla. Çift sesli alıştırma.
6 Dört oktavlı gam farklı yaylarla. Arpej. Paralel minör. Farklı tekniği için iki etüt
7 Dört oktavlı gam farklı yaylarla. Arpej. Paralel minör. Farklı tekniği için iki etüt ya da Bach’ın süitinden 2 bölüm
8 SINAV HAFTASI
9 SINAV HAFTASI
10 Sağ el tekniği için alıştırma. Farklı tekniği için iki parça .Sonattan 2-3 bölüm
11 Sol el tekniği için alıştırma. İki parça.
12 İki parça. Farklı tekniği için iki etüt. Akort teknikleri için bir etüt.
13 İki parça. Farklı tekniği için iki etüt.
14 Eşlikle icra teknikleri. İki parça. Farklı tekniği için iki etüt.
15 Final programı: 2,3 parça veya sonattan 1-2 bölüm. Bach’ın süitinden 2 bölüm.
16 FİNAL HAFTASI
17 FİNAL HAFTASI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sağ ve sol elleri tekniklerinin gelişmesi
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşirelik felsefesini bilir
2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6 Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Marderovsky's Cello School, Suzuki's Cello School
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar