Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YER TUTUCULAR VE ÇOCUK PROTEZİ Birinci Düzey ADPD 625 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE İNGİLİZCE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ŞAZİYE SARI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. SALİH DOĞAN
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı ÇOCUKLARDA ERKEN DİŞ KAYIPLARINDA KULLANILAN YER TUTUCU VE ÇOCUK PROTEZİ UYGULAMALARININ ÖĞRETİLMESİ
Dersin Tanımı DOKTORA DERSİ

Dersin İçeriği
1 ÇOCUKLARDA ERKEN DİŞ KAYBI NEDENLERİ
2 ÇOCUKLARDA DİŞ EKSİKLİĞİNE NEDEN OLAN SENDROMLAR
3 ÇOCUKLARDA ERKEN DİŞ EKSİKLİĞİ VAKALARINDA YER TUTUCU UYGULAMALARI
4 ÇOCUK PROTEZLERİ
5 Boş
6 Boş
7 Boş
8 Boş
9 Boş
10 Boş
11 Boş
12 Boş
13 Boş
14 Boş
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 ÇOCUKLARDA ERKEN DİŞ KAYIPLARINDA UYGUN TEDAVİ TEKNİKLERİNİ BİLİR
2 YER TUTUCU VE ÇOCUK PROTEZİLERİNİN KONTROL VE UYUMLAMA TEKNİKLERİNİ UYGULAR
3 Boş
4 Boş
5 Boş
6 Boş
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2 Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3 Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4 Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5 Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7 Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8 Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9 Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 40 2 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 2 50
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar