Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÜZEL KONUŞMA VE DİKSİYON Birinci Düzey SEC124 Seçmeli 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ KORKMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr.Gör. MEHPARE YAĞLICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğreniciye düşüncelerini, duygularını, fikirlerini, kazanımlarını doğru, anlaşılır, akıcı, etkili şekilde sözlü anlatabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Bu ders doğru ve güzel konuşma yeterliliğini geliştirmek adına öğrencinin, diksiyon konusunda bilgi edinmesi, bu konuda çalışma yapması, söyleyiş yanlışları ve konuşma bozukluklarını gidermesi, konuşma türlerinin özelliklerini bilmesi ve uygulanmasını yapmak adına tasarlanmıştır.

Dersin İçeriği
1 Sözlü iletişim, ses aletlerimiz ve solunum
2 Ses aletlerimiz ve solunum, dinleme, hazırlıksız konuşma
3 Ses aletlerimiz ve solunum, dinleme, hazırlıksız konuşma
4 Telaffuz kuralları- konuşma cesareti ve güveni geliştirme- toplum önünde söz söyleme sanatı çalışması
5 Telaffuz kuralları- konuşma cesareti ve güveni geliştirme- toplum önünde söz söyleme sanatı çalışması
6 Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması
7 Türkçenin özellikleri- Toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması
8 Ara Sınav
9 Türkçenin özellikleri- toplum önünde söz söyleme sanatı- konuşma cesareti ve güveni geliştirme çalışması
10 Vurgu- Tonlama
11 Vurgu- Tonlama
12 Hazırlıklı Konuşma
13 Beden Dili
14 Söyleyiş Kuralları, konuşma kusurları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencinin sözlü olarak kendini rahat ve etkili bir şekilde ifade etmesi
2 Doğru, güzel ve etkili konuşabilmek adına doğru nefes alma tekniklerini, artikülasyon, vurgu, tonlama tekniklerini öğrenmek ve uygulayabilmek.
3 Öğrencinin sesi ve beden dilini kullanarak etkili bir sözlü iletişim becerisi kazanması
4 Topluluk karşısında hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma yapabilmesi
5 Öğrencinin bir konu hakkında konuşma gerçekleştirirken, konuyu giriş gelişme sonuç olarak planlayabilmesi, mantık sıralamasına göre konuşmanın sınırlarını belirlemesi ve kolay anlaşılır halde getirmesi
6 Konuşmanın inandırıcı, güven verici, ilgi çekici, bilgi verici ve dinleyici temelli olmasının sağlanması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Sorumluluğu altındaki radyoterapi cihazının çalıştırılması, kullanılması ve bakımını bilir. Cihazları kullanıma hazır hale getirir, olası arızaları sorumlu kişiye bildirir.
4 Tedavi öncesi kullanılacak malzemeleri hazır bulundurur.
5 Uzmanın belirlediği tedaviyi belirlenen ölçü ve hesaplara göre uygular. Radyoterapi sırasında hastanın durumunu kontrol eder.
6 Hastalar için her türlü koruma bloklarının hazırlanmasını bilir, hastanın immobilizasyonunun sağlanmasında, termoplastik maske ve aparatlarını uygulamaya hazır hale getirir ve uygulamada görev alır.
7 Otomatik banyo cihazlarının kullanır. Uzmanlarla birlikte simülasyon işlemlerine, port filmlerinin çekimi işlemlerine katılır ve cihazları kullanır.
8 Radyasyon güvenliğini bilir. Yok edilmesi gereken radyoaktif atık malzemenin çevreye zararlı olmasını önlemek için gereken tedbirlerin alınmasında görev alır.
9 Tümör oluşumu ve hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
10 Tehlike durumunda radyasyon güvenliği kurulunca hazırlanmış olan acil durum planını uygular.
11 Işın tedavisi görecek hastaların gereksinim duyabileceği her türlü yardımcı malzemeyi hazırlar.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19 Sosyal hayata fiziksel ve duygusal olarak uyum sağlayarak toplum için sosyal sorumluluğunu yerine getirir.
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar Baltaş,Z.(2015)& Baltaş,A., Bedenin Dili, İstanbul, Remzi Kitabevi Göçgün,Ö., Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Ankara: Nisan Kitabevi Şenbay(1989), N., Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, İstanbul: Öğretmen Kitapları Dizisi MEB(2006), Diksiyon I., Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar