Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GENEL KİMYA İkinci Düzey GKI 101 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yoktur
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞENGÜL DİLEM DOĞAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Ş. Dilem Doğan Dr. Öğr. Üyesi Erkan Yılmaz
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik Anlatım
Dersin Amacı Derste öğrencilere kimyanın temellerinin ve temel kimya bilgilerinin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Genel kimyanın teorik temelleri

Dersin İçeriği
1 Genel Kimyaya Giriş ve Birim Sistemleri
2 Atomlar ve Atom Kuramı
3 Kimyasal Bileşikler
4 Kimyasal Tepkimeler ve Eşitlikler
5 Kimyasal Bağlar
6 Molekül Geometrisi ve VSPER
7 Kimyasal kinetik ve Denge
8 Ara sınav
9 Asitler ve Bazlar
10 Sıvılar ve Katılar
11 Çözeltiler
12 Gazlar
13 Termokimya
14 Organik Kimyaya Giriş-1
15 Organik Kimyaya Giriş-2
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Atom, iyon, bileşik ve molekül gibi temel kavramların öğrenilmesi
2 SI birim sistemlerinin öğrenilmesi
3 Kimyasal bağlar, moleküller arası çekim kuvvetleri ve polaritenin öğrenilmesi
4 Kimyasal bağlar, moleküller arası çekim kuvvetleri ve polaritenin eczacılıktaki etkilerinin anlaşılması
5 Organik kimyanın temelleri
6 Fizikokimyasal özelleklerin kavranması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2 Eğitimde program geliştirmenin teorik temellerini (psikolojik, sosyal vs.) ilişkilendirebilir.
3 Hedefler, içerik, öğrenme-öğretme durumları ve bunların özelliklerinden oluşan proramın temel bileşenlerini tanır.
4 Eğitim Programları ve Öğretim alanındaki temel problemleri tanımlar.
5 Eğitimde program geliştirme için gerekli olan teorik ve pratik bilgileri uygulayabilir.
6 Alandaki ulusal/uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder, ve bunları alanında uygular.
7 Alandaki öğrenme öğretme teorilerini ve temel kuralları, bir eğitim programını değerlendirmede uygular.
8 Bir yabancı dili etkili bir biçimde bilimsel çalışmalarında kullanabilir.
9 Diğer alanlar ile eğitim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir.
10 İletişim ve bilgi teknolojilerini alanında gerekli olan düzeyde kullanabilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 35
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 5
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Modern Üniversite Kimyası, C.E. Mortimer, Cilt 1-2 Çağlayan Kitabevi, 2004
Yardımcı Kaynaklar Satyajit D. Sarker, Lutfun Nahar, Chemistry for Pharmacy Students, General, Organic and Natural Product Chemistry, JohnWiley&Sons LTD, 2007 General Chemistry, R.H. Petrucci, W.S. Harwood, F.G. Herring, Prentice - Hall, Inc., 2002

Ders İle İlgili Dosyalar