Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİNLEME ANLAMA Birinci Düzey ÇDE309 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin dinleme anlama becerilerini geliştirirken aynı zamanda geniş bir yelpazedeki güncel ve kültürel konular hakkında farkındalıklarını artırmaktır.
Dersin Tanımı Öğrenciler, haftalık temalar aracılığıyla günlük hayatta karşılaşabilecekleri çeşitli durumlar hakkında derinlemesine bilgi edinirken, farklı konuşma tarzlarına, diyalog yapılarına ve aksanlara aşinalık kazanacaklardır. Dersin temel hedefi, öğrencilerin dinleme anlama becerilerini güçlendirmek ve bu beceriyi gerçek hayat bağlamında etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır. Aynı zamanda, öğrencilerin Çin kültürü ve toplumu hakkında bilgi edinmeleri teşvik edilecek ve farklı perspektiflerle ele alınan konular aracılığıyla eleştirel düşünme becerileri geliştirilecektir.

Dersin İçeriği
1 Ders izlencesinin öğrencilerle paylaşımı, 猜猜他是谁 (Tahmin Et, O Kim?) Öğrencilerin kişileri tanımlayan kelime ve yapıları öğrenmesi
2 该哭就哭 (Ağlaman Gerekirse Ağla) Duygu ifadelerini ve modal ifadeleri öğrenme
3 请把试卷认真读完 (Lütfen Sınav Kağıdını Dikkatlice Oku) Emir kipleri ve resmi talimatları anlama
4 说了没用就不如不说 (Söylemek Faydasızsa Söylememek Daha İyi) Olumsuz yargılar ve sonuç cümleleri
5 我想买电子词典 (Elektronik Sözlük Almak İstiyorum) Alışveriş ve ihtiyaç bildirme cümleleri
6 差别 (Fark) Amaç: Karşılaştırma yapıları ve farklılık belirtme
7 因为没有电子邮箱 (E-posta Hesabım Yok Diye) Teknoloji ve iletişim üzerine konuşma
8 Vize Sınavına Hazırlık
9 VİZE SINAV HAFTASI
10 你会怎么选择 (Nasıl Seçim Yaparsın?) Tercih ve seçim yapma üzerine ifadeler
11 换一种方式生活 (Farklı Bir Yaşam Tarzı Seçmek) Hayat tarzı değişiklikleri ve nedenleri
12 钱的想象力 (Paranın Hayal Gücü) Para ve ekonomi üzerine konuşmalar
13 健身三人谈 (Üç Kişilik Spor Sohbeti) Sağlık ve spor alışkanlıkları
14 吃饭和减肥 (Yemek ve Kilo Verme) Beslenme ve sağlıklı yaşam
15 Güncel bir film izleme ve soru cevapla interaktif ders işleme
16 Güncel bir film izleme ve soru cevapla interaktif ders işleme (devam)
17 Dönem sonu tekrarı ve final sınavı hakkında bilgilendirme
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çince orta seviye dinleme anlama becerisi gelişir.
2 Dinlediğini ifade etme beceri edinir.
3 Sözcük dağarcığı gelişir.
4 Çince Seviye Tespit Sınavı orta kur sınavının dinleme anlama sorularını çözebilecek düzeye ulaşır.
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fu You, Fazan Hanyu Zhongji Tingli (I), beijing Yuyan Daxue Chubanshe, 2011.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar