Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OSMANLI DEVLETİ'NİN TÜRKİSTAN POLITİKASI II Üçüncü Düzey TAR 540 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA KESKİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze teorik
Dersin Amacı Osmanlı-Türkistan İlişkileri, DoğuTürklüğü ile Osmanlı Devleti’nin münasebetlerini incelemek.
Dersin Tanımı OSMANLI DEVLETİ'NİN TÜRKİSTAN POLITİKASI II

Dersin İçeriği
1 Müfredat ve kaynakların tanıtımı
2 Türk Devletlerine Genel Bir Bakış
3 Kazakistan
4 Azerbaycan
5 Türkmenistan
6 Kırgızistan
7 Özbekistan
8 Ara Sınav
9 Tataristan
10 Başkurdistan
11 Çuvaşistan
12 Yakutistan
13 Karakalpakistan
14 Diğer Türk toplulukları
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk topluluklarını öğrenmek
2 Osmanlı ve Türk Toplulukları arasındaki ilişkiyi öğrenmek
3 -Osmanlı ve Türk Toplulukları arasındaki ilişkiyi öğrenmek
4 Osmanlı ve Türk Toplulukları arasındaki ilişkiyi öğrenmek
5 Osmanlı ve Türk Toplulukları arasındaki ilişkiyi öğrenmek
6 Osmanlı ve Türk Toplulukları arasındaki ilişkiyi öğrenmek
7 Osmanlı ve Türk Toplulukları arasındaki ilişkiyi öğrenmek
8 Osmanlı ve Türk Toplulukları arasındaki ilişkiyi öğrenmek
9 Osmanlı ve Türk Toplulukları arasındaki ilişkiyi öğrenmek
10 Osmanlı ve Türk Toplulukları arasındaki ilişkiyi öğrenmek

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • Ahad Andican, Osmanlı’dan Günümüze Türkiye ve Ortaasya Türk Dünyası, Doğan Kitap, 2009.
Yardımcı Kaynaklar • Türk Dünyası El Kitabı 3 Cilt, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü. • Akdes Nimet Kurat, Türkiye ve Rusya, Kültür Bakanlığı, 1990 • Rıza Nur Aksun, Türk Tarihi, Toker Yay. • Remzi Kılıç, XVI. Yüzyılda Osmanlı-Türkistan Münasebetleri, Niğde 2007. • Sadık Müfit Bilge, Osmanlı Çağında Kafkasya, Kitabevi Yay., 2012 • Hakan Kırımlı, Kırım Tatarlarında Milli Kimlik ve Milli Hareketler (1905-1916), TTK Yay., 2010. • Z.Velidi Togan, Hatıralar, İstanbul 1969. • Wilhelm Radloff , Sibiryadan, Milli Eğitim Basımevi, 1994. • Wilhelm Barthold, Ortaasya Türk Tarihi Hakkında Dersler, TTK Yay., 2006. • Wilhelm Barthold, Moğol İstilasına Kadar Türkistan, Kervan Yay., İstanbul 1981. • Emel Esin, Türkistan Seyahatnamesi, TTK Yay., 1997.

Ders İle İlgili Dosyalar