Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOİSTATİSTİK Üçüncü Düzey VFZ-634 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Nazmi ÇETİN Doç. Dr. Ebru ÇETİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik ders, genel sunumlar, İnteraktif CD gösterimleri, Pratik
Dersin Amacı Biyoistatistiğin önemi, verinin tanıtımı, özetlenmesi, örneklem seçimi, istatistiksel karşılaştırmalar hakkında temel bilgilerin verilmesi.
Dersin Tanımı Bu derste biyoistatistik anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Tanım ve terimler-Bilgi toplama yolları İstatistik paket programlarının ve SPSS'in tanıtılması SPSS'te veri girişi
2 Bilgilerin derlenmesi-Grafikler SPSS'te grafik çizimi
3 Ortalamalar-Dağılım ölçüleri SPSS'te Uygulama
4 Olasılık -Binomial dağılım ve olasılığı Bilgisayar programları ile tablo yapımı
5 Poisson dağılımı ve olasılığı-Örnekleme SPSS'te örnek büyüklüğü ve olasılık hesabı
6 Hipotez testleri-Normal dağılım SPSS'te Uygulama
7 Normal dağılım ve z testi SPSS'te Uygulama
8 t dağılımı ve testi SPSS'te Uygulama
9 Varyans analizi (Bir yönlü)Varyans analizi (İki yönlü) SPSS'te Uygulama
10 Ki-kare dağılımı ve testi SPSS'te Uygulama
11 Ki-kare dağılımı ve testi SPSS'te Uygulama
12 Non-parametrik testler SPSS'te Uygulama
13 Non-parametrik testler SPSS'te Uygulama
14 Regresyon analizi-Korelasyon analizi SPSS'te Uygulama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çalışmalarda istatistiksel yöntemlerin öneminin kavranması
2 Deney tasarlamada dikkat edilmesi gereken noktaların kavranması
3 Çalışmanın planlanması
4 Çalışmada yeterli örneklem mevcuduna karar verilmesi
5 Araştırma verisinin analize hazırlanması
6 Analiz sonuçlarının yorumlanması
7 Çalışma sonuçlarının görselleştirilmesi için tablo ve grafikler oluşturulması
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Dawson B., Trapp RG. “Basic&Clinical Biostatistics” . McGraw-Hill International Ed. Third Ed. (2000)
Yardımcı Kaynaklar Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V. Biyoistatistik. 10. Baskı, Hatiboğlu Yayınları, No: 53, Ankara, 2002. Özdamar K. SPSS ile Biyoistatistik. 5. Baskı, Kaan Kitabevi, 2003. Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi. 11. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti., Ankara, 2002. Daniel W.W. Biostatistics: A Foundation for Analysis in The Health Sciences. John Wiley & Sons, Inc., New York, 1999. Glantz S.A. Primer of Biostatistics. Mc Graw-Hill, New York, 1996.

Ders İle İlgili Dosyalar