Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AİLEDE DİN EĞİTİMİ Birinci Düzey FDB609 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. CEMİL OSMANOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. HAYRİYE GENCEL
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE - Dersler anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası vb. yöntem ve tekniklerle işlenmektedir.
Dersin Amacı Ailede din eğitimi dersinin amacı bu dersi alan öğrencilere ailede yürütülecek din eğitimi faaliyetleri hakkında çeşitli düzeylerde bilgi, beceri ve tutumlar kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Ailede yürütülen din eğitimi faaliyetlerinin farklı boyutlarıyla incelendiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Ailede eğitimin/din eğitiminin sorunları
2 Aile ve işlevleri
3 Bir eğitim kurumu olarak aile
4 Çocukların gelişim ve dini gelişim özellikleri
5 Anne-babaların din eğitimindeki önemi, rol ve sorumlulukları,
6 Ailede din eğitiminde uyulması gereken ilkeler
7 Ailede din eğitiminde yöntem sorunu,
8 Çocuklarda Allah Tasavvuru
9 Çocuklara İman-İbadet Öğretimi
10 ARA SINAV
11 Çocuklara Ahlak Öğretimi
12 Çocuklarda Mahremiyet Eğitimi
13 Çocuklarda Ölüm Eğitimi
14 Çocuk, Medya ve Din
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bir eğitim kurumu olarak ailenin önemini ve din eğitimindeki rolünü açıklar.
2 Okul öncesi dönem çocuklarının (genel) gelişim ve dini gelişim özelliklerini açıklar.
3 Din eğitimine başlama yaşı hakkındaki tartışmaları değerlendirir.
4 Ailede yürütülecek din eğitimi faaliyetlerinde uyulması gereken ilkeleri açıklar.
5 Ailede din eğitiminin etkinlik alanlarını (inanç, ibadet, Kur’an, ahlak, mahremiyet, dua vb.) açıklar.
6 Ailede gerçekleştirilebilecek din eğitimi program (Programlar, kitaplar, çocuk dergiciliği vb.), etkinlik ve araç gereçleri değerlendirir.
7 Çocuk, medya ve din ilişkisini açıklar.
8 Ailede din eğitiminin sorunlarını tartışır, çözüm önerileri geliştirir.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
2 İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
3 İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
4 İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
5 Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
6 Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
7 Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
8 İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
9 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
10 Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
11 Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
12 İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
13 Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
14 İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
15 İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
16 Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
17 Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
18 İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
19 İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
20 İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 2 1 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Y. Mehmedoğlu, Okulöncesi Çocuklarda Dini Duygunun Gelişimi ve Eğitimi, DİB, Mualla Selçuk, Çocuğun Eğitiminde Dini Motifler, (3.bas.), DİB, Beyza Bilgin, İslam ve Çocuk, (6.bas.), DİB, Cemil Oruç, Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Din Eğitimi, Z. N. Özeri, Okulöncesi Din ve Ahlak Eğitimi, DEM
Yardımcı Kaynaklar 1. C. G. Salzmann, Çocukları Yanlış Eğitmenin Yolları, Zafer, 2. M. Ruhi Şirin, Gösteri Çağı Çocukları, İz, 3. Erol Göka, Hoşçakal, Timaş, 4. M. E. Ay, Çocuklarımıza Allah’ı Nasıl Anlatalım, Timaş, 5. Âdem Güneş, Mahremiyet Eğitimi, Timaş, 6. Özgür Bolat, Beni Ödülle Cezalandırma, Doğan, 7. Robert J. Mackenzie, Çocuğunuza Sınır Koyma, Yakamoz 8. Kerim Yavuz, 99 Soruda çocuk ve Din, Çocuk Vakfı, 9. Y. Mehmedoğlu, Ahlaki ve Dini Gelişim, Morpa, 10. Adem Güneş, Çocuk Terbiyesinde Doğru Bilinen Yanlışlar, Timaş, 11. A. Çankırılı, Çocuğun Manevi Eğitimi, Zafer, 12. Ahmet Bulut, Çocuklarımıza Namazı Nasıl Sevdirelim, Timaş, 13. Beyza Bilgin, İslam ve Çocuk, (6.bas.), Dib, 14. Şaban Karaköse, Çocuklarımıza Dinimizi Nasıl Öğretiriz, Yediveren.

Ders İle İlgili Dosyalar