Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOHUMLUK VE TEKNOLOJİSİ İkinci Düzey TAB 502 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Aşağıdaki konularda öğrencilerin uzmanlık kazanmalarını teşvik edecek bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır:. Tohumluk ve Teknolojisi konusunda temel kavramlar. Sertifikasyon Süreçleri Beyanname ve müracaat Tarla Kontrolleri Laboratuvar Analizleri Tohumluk Üretim Tekniği konularında
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Giriş, tohum ve tohumluk ile ilgili temel kavramlar ve teknik terimlerin kavrannması.
2 Ülkemizde tohumluk ve tohumculuk politikaları ve Tohumluk üretimindeki mevzuatın gözden geçirilmesi
3 Bitkisel üretim materyalleri ve tohumluk olarak kullanımı
4 Tohumluklarda Çimlenme, Köklenme ve Filizlenme
5 Beyanname ve Sertifikasyon Süreçleri
6 Tarla Kontolleri amaç ve yöntemler
7 Ön bitki şartı ve izolasyon, Zamanı ve Sayısı, İncelenen kriterler ve inceleme yöntemi
8 Tür ve çeşit ayrımında kullanılan yöntemler ve değerlendirme
9 Temsili numunesinin ve çalışma numunesinin alınma yöntemleri
10 Tarla kontrollerinin Raporlanması ve Yasal mevzuat
11 Laboratuvar Analizleri A. Fiziki Analizler, Safiyet analizi Analiz kriterleri ve tanımları Kullanılan alet ekipman Yapılış şekli, metodu Raporlama
12 . Biyolojik analizler Analiz konuları ve tanımları Ortamlar Alet ve ekipman Yapılış Yöntemi Raporlama Satılamayıp ertesi yıla satılacak olan tohumlardaki analizler
13 Tohumluk partilerinde yığın miktarı, paket ağırlığı, depolma, ambalajlama ve etiketleme kuralları
14 TOHUMLUK ÜRETİM TEKNİĞİ (Seçilmiş Bitkilere tüm sürecin incelenmesi)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ziraat Yüksek Mühendisliği ve Tarla Bitkileri uzmanlığı ile ilgili yasal mevzuatı izleme, hukuki ve etik sorumluluklarının bilincinde olma
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
2 Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
3 Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
4 Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
5 Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
6 Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
7 Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
8 Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
9 Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
10 Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
11 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
12 Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
13 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
14 Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
15 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TOHUMLUK VE TEKNOLOJİSİ , Prof. Dr. Sezen ŞEHİRALİ, ANKARA ÜNİVERSİTESİ BASIMEVİ, 1989.
Yardımcı Kaynaklar Farklı kaynaklardan harmanlanan ders notları ve sunular

Ders İle İlgili Dosyalar