Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NÖROREHABİLİTASYON Birinci Düzey NRB517 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DİLEK EFE ARSLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. DİLEK EFE ARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Sinir Sistemi Hastalıkların ve Semptomlarının rehabilitasyon ve bakımını anlamak
Dersin Tanımı Sinir Sistemi Hastalıkların ve Semptomlarının Rehabilitasyonu

Dersin İçeriği
1 Rehabilitasyon Tanımı, Tarihçesi ve Yaşam Kalitesi
2 Nörorehabilitasyona giriş
3 Siniri Sistemi Hastalıkları ve Semptomların Kontrolü
4 Sinir sistemi hastalıklarında mobilite rehabilitasyonu
5 Sinir sistemi hastalıklarında yutma rehabilitasyonu
6 Sinir sistemi hastalıklarında mesane rehabilitasyonu
7 Sinir sistemi hastalıklarında bağırsak rehabilitasyonu
8 Ara Sınav
9 Sinir sistemi hastalıklarında cinsel rehabilitasyon
10 Serobrovaküler olay rehabilitasyonu ve bakımı
11 Ekstrapiramidal sistem (Parkinson, Multiple Skleroz) hastalıklarında rehabilitasyonu ve bakımı
12 Nöromüsküler hastalıklarda rehabilitasyonu ve bakımı
13 Beyin tümörleri ve spinal kord yaralanmalarında rehabilitasyonu ve bakımı
14 Sinir sistemi hastalıklarında rehabilitasyon çalışmaları
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sinir Sistemi hastalıklarında rehabilitasyonun ve bakımın önemini anlar.
2 Nörolojik rehabilitasyonun temellerini öğrenir.
3 Nörolojik rehabilitasonu ve bakımı tanımlar.
4 Sinir Sistemi hastalıklarında rehabilitasyonunda güncel çalışmaları kavrar.
5 Nörolojik hastalıkları açıklar.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Oğuz H, Tıbbi Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitabevi, 1995 Edwards S, Neurological Rehabilitation, Churchill Livingstone, 2002
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar