Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PARLAMENTO HUKUKU Üçüncü Düzey HKK 546 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd.Doç. Dr. GÜNDÜZ ALP ASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş.Gör. ONUR HAMURCU, Arş.Gör. EDA DEMİRSOY AŞIKOĞLU
Dersin Veriliş Şekli Ders teorik olarak yüzyüze verilmektedir.
Dersin Amacı Parlamentoların ortaya çıkış süreçleri siyasi hayatta taşıdıkları anlam işlevleri ve görevlerinin öğrenciye kazandırılması amaçlanır.
Dersin Tanımı Parlamentoların kuruluşu, yapısı, görevleri ve hukuki niteliklerinin belirlenmesi.

Dersin İçeriği
1 Parlamento kavramı
2 Parlamentoların ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi
3 Demokrasilerde parlamentoların yeri
4 Parlamentoların diğer devlet erklerinden ayrımı
5 Yasama faaliyeti ve anlamı
6 Parlamento üyeliği ve yasama sorumsuzluğu – dokunulmazlığı kavramı
7 Ara Sınav
8 Türkiye’de parlamento – TBMM
9 Tbmm nin oluşumu ve çalışma usulü
10 Tbmm başkanlık divanı
11 Kanun ve khk kavramı
12 Yasama – yürütme ilişkisi ve denetleme
13 Tbmm içtüzüğü ve güncel sorunları
14 Final sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Parlamento kavramı ve tarihçesine ilişkin bilgi kazanımı
2 Parlamentoların ifade ettikleri siyasi ve hukuki anlamların öğrenilmesi
3 Parlamentoların işleyişi ve görevlerinin öğrenilmesi
4 Türkiye’de parlamento hukuku ve gelişimi
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 7 3 21
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ilgili bütün kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar ilgili bütün kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar