Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİK I Üçüncü Düzey FİZ101 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ENİSE AYYILDIZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ENİSE AYYILDIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin, mekanik ile ilgili konuları anlamasını ve anabilim dallarına ait özel derslerde bunları kullanabilecek seviyeye gelmesini sağlamak.
Dersin Tanımı Bu derste Fizik ve ölçme, vektörler, bir ve iki boyutta hareket, Newton''un hareket yasaları ve uygulamaları, düzlemsel hareket, iş ve enerji, enerjinin korunumu, lineer momentum ve çarpışma, dönme hareketinin kinematiği ve parçacık sistemlerinin dinamiği işlenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Yarıyıl başında ders izlencelerinin öğrencilerle paylaşılması, dersin konu, kapsam, amaç ve işleniş şekillerinin öğrencilere bildirilmesi
2 Birimler ve fiziksel nicelikler, Vektörler
3 Doğrusal hareket
4 İki ve üç boyutta hareket
5 Newton’un Hareket Kanunları
6 Newton’un Hareket Kanunlarının Uygulamaları
7 İş ve kinetik enerji
8 Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu
9 Momentum, itme ve çarpışmalar
10 Katı cisimlerin dönme hareketinin kinematiği
11 Eylemsizlik momentinin hesaplanması
12 Dönme hareketinin dinamiği
13 Açısal momentumun korunumu
14 Genel tekrar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mekaniğin temel niceliklerini bilir.
2 Doğrusal harekette konum-zaman, hız-zaman grafiklerini yorumlar.
3 Bir cismin üzerindeki net kuvvetin önemi nedir bilir.
4 Doğadaki dört temel kuvvetin temel özelliklerini bilir.
5 Dinamik problemlerini çözmek için Newton’un hareket kanunlarını uygular.
6 İş ile enerji arasındaki ilişkiyi kavrar.
7 Korunumlu ve korunumsuz kuvvetler arasındaki ayrımı yapar.
8 Çarpışmalar arasındaki farkı anlar ve yorumlar.
9 Dönen katı bir cismin kinematiği ve dinamiğini bilir.
10 Hem dönen hem de hareket eden bir cismin uzayda bir bütün olarak nasıl hareket ettiğini öğrenir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olmak
13 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilmek ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilmek
14 Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirmek, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretmek, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunmak
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     179
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Young H.D. ve Freedman A.R. Üniversite Fiziği Cilt I , Çev. Ed.: Hilmi Ünlü,Pearson Education Yayıncılık, 2009, İstanbul
Yardımcı Kaynaklar 1)Resnick, ve D. Halliday Fiziğin temelleri, ; Çev.: C.Yalçın, Arkadaş yayınları, 1996. 2) Serway, Fen ve Mühendislik İçin Fizik Palme Yayıncılık, Çev.Edit. Kemal Çolakoğlu, 2002, Ankara 3) Fishbane,P.M., Gasiorowicz,S., Thornton,S. T.,Temel Fizik, Arkadaş yayıncılık,2003.

Ders İle İlgili Dosyalar