Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR İkinci Düzey İME 502 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. İBRAHİM BAYAZİT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Ders kapsamında katılımcıların matematik öğretim teorileri ve bu bağlamda yeni yaklaşım ve uygulamalara ilişkin bilgi ve düşünce geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Matematik öğretimine temel teşkil eden teori ve kuramların yanı sıra bu süreçte kullanılan yeni yaklaşımların ve uygulama örneklerinin incelendiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Öğretim süreçlerine temel teşkil eden teori ve kuramlara genel bir bakış
2 Öğretmenlerin bilgi sistemleri
3 Öğretmenlerin alan bilgileri
4 Pedagojik alan bilgisi -- temel kavramlar ve düşünceler
5 Pedagojik alan bilgisi ve öğretim süreçleriyle ilişkisi
6 Pedagojik alan bilgisi ve öğretim süreçleriyle ilişkisi
7 Öğrenci merkezli matematik öğretimi -- temel bileşenleri ve uygulama süreçleri
8 Buluş yoluyla öğretim
9 Proje tabanlı matematik öğretimi
10 Kavram eksenli matematik öğretimi
11 Biliş temelli matematik öğretimi
12 Sosy-kültürel faktörlerin öğretmen ve öğretim süreçleri üzerindeki etkileri
13 Öğretim yaklaşımlarının müfredat ve değerlendirme süreçleriyle ilişkisi
14 Öğretim süreçleri ve teknoloji kullanımı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik öğretiminde kullanılan yeni yaklaşımların teorik temellerinin anlaşılması
2 Öğretmenlerin bilgi sistemlerini oluşturan temel bileşenlerin anlaşılması
3 Pedagojik alan bilgisi ve sınıf için yeni uygulamalar için öneminin anlaşılması
4 Kavram temelli öğretimi ve biliş temelli öğretim (cognitively guded instruction) türünden matematik öğretiminde kullanılabilecek yeni yaklaşım ve metotlar hakkında bilgi ve düşüncelerin geliştirilmesi
5 Sosyo-kültürel faktörlerin sınıf içi öğretim süreçleri üzerindeki etkilerinin anlaşılması
6 Öğretmenlerin bilgi ve inanç sistemlerinin sınıf içi öğretimler üzerindeki etkilerinin anlaşılması
7 Teknoloji kullanımının öğretim süreçlerindeki etkilerinin anlaşılması
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir. Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir.
2 Matematik eğitimi ve eğitim ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrar. 6-
3 Çalıştığı dönem ve bölgeye ait belge ve kaynakları okuyup değerlendirebilir.
4 Matematik eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve öğretim amacıyla kullanabilir
5 Alanında elde ettiği bulguları diğer disiplin alanlarında yapılan çalışmalarla bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir.
6 Araştırma, öğretim veya sunum amacı ile her türlü görsel ve işitsel teknolojileri kullanabilir.
7 Matematik eğitimi alanında var olan bir sorunu farkedebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir.
8 Matematik eğitiminde kullanılan yöntem ve sistemlerde karşılaşılabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak yeni stratejik yaklaşımlar ve çözümler geliştirebilir.
9 Araştırma, uygulama, ve öğretim çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir.
10 Matematik eğitimi ile ilgili bilgi ve bulguları eleştirel ve tarafsız bir şekilde değerlendirebilir.
11 Matematik eğitimi ve eğitim alanlarında kendisinin veya diğer uzmanların yaptığı çalışmaları her kesimden insana yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli ve anlamlı bir şekilde aktarabilir.
12 Mesleki Gelişim ve Yaşamboyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
13 Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirmek üzere yapılacak çalışmalara öncülük edebilir.
14 Bir yabancı dilde en az “Avrupa Dil Portföyü B2 Genel” düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
15 Matematik eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 2 7 14
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 14 14
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Özmantar, E. Bingölbali, & H. Akkoç (Eds.), Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem Akademi. Nunes, T., & Bryant, P. (Eds.), Learning and Teaching Mathematics: An International Perspective. United Kingdom: Psychology Pres Ltd.
Yardımcı Kaynaklar Fosnot, C. T. (2005). Constructivism: Theory, Perspectives and Practice. London: Teachers College Press. Davis, R. B., Maher, C. A., & Noddigs, N. (1990). Constructivist views on the Teaching and Learning of Mathematics. Virginia: NCTM Inc. Pesen, C. (2008). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre matematik öğretimi, Ankara: Pegem Akademi. Altun, M. (2005). Eğitim fakülteleri ve ilköğretim öğretmenleri için matematik öğretimi. Bursa: Erkam Matbaacılık. Walle, J. A. V. (2004). Elementary and Middle School Mathematics – Taeching Developmentally (Chapter 4: Teaching through problem solving). Sutherland, R., Rojano, T., Bell, A., & Lins, R. (2001). Persspectives on School Algebra French, D. (2004). Teaching and learning geometry. New York: Continuum International Publishing Group.

Ders İle İlgili Dosyalar