Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FELSEFEYE GİRİŞ Üçüncü Düzey DKA209 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET YILDIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu ders felsefi düşüncenin temel özelliklerini, ana konularını, önemli felsefi sistemleri ve savunucularını tanıtmayı, eleştirel bir şekilde ele almayı hedefler.
Dersin Tanımı Felsefeye giriş dersi, felsefeyi, felsefenin temel konularını ve öne çıkan felsefi sistemleri eleştirel bir tarzda işleyen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Felsefe Nedir? Felsefenin Din, Sanat ve Bilim ile ilişkisi, Felsefenin Temel Disiplinleri, Felsefenin Değeri
2 Metafizik, Metafiziğin Farklı Anlam ve Türleri, Metafizik Eleştirileri.
3 Töz Metafiziği, Süreç Felsefesi ve Varoluş Felsefesi
4 Din Felsefesi, İman-Akıl İlişkisi, Din dili, Tanrı Anlayışları
5 Teolojik Argümanlar, Ateizm, Agnostisizm, Fideizm
6 Epistemoloji, Bilginin Doğası ve Temellendirme Sorunu, Bilgi Türleri, Bilginin Kaynağı
7 Bilginin İmkanı ve Sınırları, Kıta Epistemolojisi
8 Bilim Felsefesi, Mantıkçı Pozitivist Bilim Anlayışı, Yanlışlamacı Bilim Görüşü
9 Devrimci Bilim Anlayışı, Çoğulcu Bilim Anlayışı
10 Etik, Normatif Etik
11 Meta-etik ve Uygulamalı Etik
12 Siyaset Felsefesi, Temel Problemler
13 Estetik, Temel Konular
14 Eğitim Felsefesi, Eğitim Felsefesindeki Temel Akımlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Felsefi düşüncenin genel özelliklerini ve felsefenin temel disiplinlerini açıklar.
2 Eleştirel, kapsamlı ve analitik düşünme becerisi kazanır.
3 Felsefenin ana disiplinlerinin temel problemlerini ve bu alanlarda öne çıkan felsefi sistemleri açıklayabilir.
4 Felsefi kavramları doğru bir şekilde kullanabilir.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 1 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 1 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 1 2
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ahmet Cevizci, Felsefeye Giriş, Say Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Boethius, Felsefenin Tesellisi; Platon, Sokrates'in Savunması; H.Heimsoeth, Felsefenin Temel Disiplinleri

Ders İle İlgili Dosyalar