Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANTİBİYOTİKLERE DİRENÇLİLİK İkinci Düzey VMB 631 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FUAT AYDIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir.
Dersin Amacı Bakterilerde antibiyotik dirençliliği, antibiyotik direnç mekanizmaları ve antibiyotik direncinin saptanmasına ilişkin kullanılan rutin laboratuvar testleri hakkında bilgiler kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Antibiyotiklere dirençlilik mekanizmaları

Dersin İçeriği
1 Antibiyotiklerin kullanımı
2 Beta laktam antibiyotiklere direnç mekanizması
3 Aminoglikozit grubu antibiyotiklere direnç mekanizması
4 Çeşitli antibiyotiklere karşı direnç mekanizmaları
5 Gram pozitif bakterilerde antibiyotik direnç mekanizmaları
6 Antibiyotik duyarlılık testleri
7 Disk diffüzyon tekniği
8 E- test
9 Tüp dilüsyon tekniği
10 Antibiyotik disklerinin saklanması
11 Disk diffüzyon tekniğinin avantajları
12 Agar dilüsyon yöntemi
13 Gram pozitif bakterilerde antibiyotik duyarlılık testleri
14 Zon çapı yorumlama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Antibiyotiklerin etki mekanizmalarını tanımlayabilir.
2 Antibiyotiklere karşı çeşitli direnç mekanizmalarını bilir.
3 Antibakteriyel direncin saptanmasında kullanılan fenotipik testleri uygulayabilir.
4 Dirençten sorumlu genetik elemanların saptanması için kullanılan yöntemleri kavramak ve uygulayabilmek
5 Antibakteriyel direnç testlerinin sonuçlarını yorumlayabilir.
6 Rastgele antibiyotik kullanımının antibakteriyel direnç gelişmesindeki rolünü kavrar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 1 5
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bilgehan H, Klinik mikrobiyoloji Tanı. 2000. İzmir., Temel Mikrobiyoloji: Arda, M. 2001. Medisan Yayınları, Ankara., World of Microbiology and Immunology: Narins B., Lerner K.L.,Lerner B.W. 2003. The Gale Group Inc, a division of Thomson Learning., Practical Handbook of Microbiology: Goldman E., Gren L.H. 2009. CRC Press., Özel Mikrobiyoloji: Arda, M. Minbay, A., Aydın, N., Akay, Ö., İzgür, M., Leloğlu, N., Kahraman, M., Ilgaz, A., Diker, K.S. 1997 Medisan Yayınevi, Ankara., Veteriner Mikrobiyoloji: Aydın, N., Paracıklıoğlu, J. 2006 İlke-Emek Yayınları, Ankara., Labaratory Exercise in Microbiology: Harley-Presscott., 2002 The McGraw-Hill Companies.,
Yardımcı Kaynaklar Antibiotic Resistance: Understanding and Responding to an Emerging Crisis.2011.Karl S. Drlica, David S. Perlin.

Ders İle İlgili Dosyalar