Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİNLEME Birinci Düzey JDE121 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe-Japonca
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. NİHAN KARA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Nihan KARA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin temel seviyede video ve ses kasetleri, CD-ROM gibi görsel-işitsel materyaller aracılığı ile dinlediğini anlama becerisinin artırmak
Dersin Tanımı Öğrencilerin dinleme-anlama konusunda Japonca Yeterlilik Sınavı N5 seviyesindeki konuşmaları kavrayabilir hale getiren bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Hiragana
2 Katakana
3 Dinleme Çalışmaları-1
4 Dinleme Çalışmaları-2
5 Dinleme Çalışmaları-3
6 Dinleme Çalışmaları-4
7 Dinleme Çalışmaları-5
8 Ara sınav
9 Sınav değerlendirmesi
10 Japonca Yeterlilik Sınavı N5 çalışması-1
11 Japonca Yeterlilik Sınavı N5 çalışması-2
12 Japonca Yeterlilik Sınavı N5 çalışması-3
13 Japonca Yeterlilik Sınavı N5 çalışması-4
14 Genel değerlendirme
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Duyduklarını anlama kabiliyeti kazanır.
2 Duyduklarını yazabilme kabiliyeti kazanır.
3 Duyduklarını çözümleme yeteneği kazanır.
4 Günlük yaşamda film, video, müzik gibi materyaller aracılığıyla dinlediğini anlar.
5 Dinleyerek Japonca gramer yapısını ayırt edebilir.
6 Dinleyerek konuşma yeteneği kazanır.
7 Dinledikleri üzerinden sesleri doğru telaffuz ederek konuşma becerisini geliştirir.
8 Dinlediği konuşmaları yorumlar.
9 Günlük yaşamda konuşma ile ilgili sorunlara çözüm bulabilir.
10 Japonca Yeterlilik Sınavında 5 Derece''ye ulaşır

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Dersin kavramlarını bilme
2 Dersin mesleki eğitime katkısı
3 Genel hukuk dersleri içinde yeri
4 Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5 Sorunlara çözüm bulabilme
6 Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7 İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8 Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9 Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10 İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11 Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Temel seviyedeki dinlemeleri içeren video ve ses kayıtları dinletilecek.
Yardımcı Kaynaklar Minna no Nihongo Shokyuu 1 Choukai Tasuku 25

Ders İle İlgili Dosyalar