Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EDEBİYATTA ECZACILIK Üçüncü Düzey SEÇ 213 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HALİL TEKİNER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HALİL TEKİNER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Eczacılık - edebiyat ilişkisini kavramak ve öğrencilerin ifade kabiliyetini yükseltmek
Dersin Tanımı Bu derste Türk ve dünya edebiyatında eczacılığı konu alan eserler ve eczacı yazarlar hakkında bilgi verilmektedir. Okunan edebi eserler sosyal, tarihi ve deontolojik açıdan tartışılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Edebiyat - Eczacılık İişkisi
2 Bibliyoterapinin (okuma tedavisi) modern tıpta kullanımı
3 Dünya edebiyatında eczacı yazar ve şairler
4 O. Henry ve Agatha Christie'nin eserlerinde eczacılık
5 Gustav Flaubert'in roman ve öykülerinde eczacılık
6 Moliere'in Hastalık Hastası ve Jules Romain'in Dr. Knock başlıklı piyeslerinde doktor ve eczacı karakterleri
7 Piero Meldini'nin Melankoliye Panzehir başlıklı romanının eczacılık tarihi açısından değerlendirilmesi
8 Çehov'un "Eczanede" başlıklı öyküsünün eczacı-hasta ilişkisi açısından değerlendirilmesi
9 Türk edebiyatında eczacı yazar ve şairler
10 Türk edebiyatında eczacı anı ve otobiyografileri
11 Türk edebiyatında eczane ve eczacılık temalı öyküler
12 Türk halk edebiyatı ve türkülerde ilaç ve halk hekimliği
13 Zeliha Osman Özen'in "İlaç Şişesi" başlıklı piyesinin (1925) eczacılık tarihi ve mevzuatı açısından değerlendirilmesi
14 Haldun Taner'in Fazilet Eczanesi başlıklı piyesinin eczacılık tarihi ve etiği açısından değerlendirilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eczacılık mesleğinin edebiyattaki izdüşümlerini sorgulayıcı bir bakış açısıyla öğrenmek
2 Türk ve dünya edebiyatından eczacılıkla ilgili örnekleri okumak
3 Eczacı yazar ve şairleri tanımak
4 Entelektüel açıdan gelişmek
5 Hasta ile empati kurabilme kabiliyetini artırmak
6 Kelime dağarcığını geliştirmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 2 6
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bu ders Türkiye'de ilk defa verildiği için henüz ders kitabı bulunmamaktadır.
Yardımcı Kaynaklar Taner, Haldun. Fazilet Eczanesi, Bilgi Yayınevi, 2009; Tekiner, Halil. “Agatha Christie Romanlarında Eczacılık,” Hedef Sağlık, Mayıs-Haziran (43), (2012): 58-60; Tekiner, Halil. “Zeliha Osman Hanım’ın ‘İlâç Şişesi’ Başlıklı Piyesi (1925),” Lokman Hekim Journal of History of Medicine and Folk Medicine, 3(3), (2013): 38-47.; Tekiner, Halil. “Pharmacies et pharmaciens chez Orhan Pamuk,” Revue d’Histoire de la Pharmacie, LIX, N. 373, (2012): 25-28; Tekiner, Halil. “I wish I had an Aspirin! – Reflections of Aspirin® in Turkish Literature,” Studies in Ottoman Science, (History of Pharmacy II – Pharmaceutical Education, Research and Text), 12(2), (2011): 127-143.

Ders İle İlgili Dosyalar