Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ Birinci Düzey RTS 376 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BURAK ÜNLÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, öğrencilere dijital dünyada etkili ve sürdürülebilir içerik üretimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Dijital ekosistemde içerik üretiminin dinamiklerini anlamalarını sağlamak, stratejik içerik planlaması yapabilmelerini desteklemek ve içerik üretimi süreçlerinde kalite, etik ve kullanıcı deneyimi gibi unsurları göz önünde bulundurabilmelerini hedeflemektedir.
Dersin Tanımı Dijital İçerik Üretimi dersi, dijital çağda içerik üretiminin stratejik, teknik ve etik boyutlarını ele alarak öğrencilere etkili içerik oluşturma becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında ağ toplumu, dijital kültür ve içerik üretiminin temel prensipleri ele alınırken, öğrenciler modern içerik üretim süreçlerini, içerik kurallarını ve dijital platformlara uygun içerik stratejilerini öğrenirler.

Dersin İçeriği
1 Giriş ve Dersin Takdimi
2 Ağ Toplumu ve Ağ Kanunları
3 Geleneksel Medya ve Yeni Medya
4 Dijital Kültür ve Dijital İçerik
5 Dijital İçerik Üretimi Stratejileri
6 İçerik Kuralları - I
7 İçerik Kuralları - II
8 Ara Sınava Hazırlık
9 Ara Sınav
10 İçerik Kuralları - III
11 İçerik Kuralları - IV
12 İçerik Üretimi Kılavuzu - I
13 İçerik Üretimi Kılavuzu - II
14 Dijital İçerik Üretiminde Güncel Trendler ve Araçlar - I
15 Dijital İçerik Üretiminde Güncel Trendler ve Araçlar - II
16 Final Sınavına Hazırlık
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Geleneksel medya, yeni medya ve dijital medya kavramları arasındaki farkları öğrenir.
2 Dijital medyanın sosyo-kültürel ve ekonomik potansiyeli hakkında bilgi sahibi olur.
3 Dijital kültür ve dijital içerik arasındaki ilişkiyi çözümler.
4 Dijital kültürün ve dijital medyanın küreselleşme sürecindeki rolüne dair bilgi sahibi olur.
5 Dijital kültür ve içerik üretimi süreçlerini anlayarak içerik planlaması yapabilir.
6 Dijital platformların kendi doğasına uygun içerikler üretebilir.
7 İçerik üretimi stratejileri geliştirerek hedef kitleye yönelik içerikler oluşturabilir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Ann Handley, C.C.Chapman. MediaCat Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar