Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UYGULAMALI İŞLETME İSTATİSTİĞİ İkinci Düzey İŞLT 511 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET HASKÖSE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Ders anlatımı ve öğrencilerin bireysel çalışması
Dersin Amacı Temel istatistiksel yöntemleri anlama, verilerin istatistiksel yöntemler kullanarak analiz edilmesi ve bulguların yorumlanması yeteneğinin geliştirilmesi, alan araştırmasında yardımcı olacak analiz tekniklerinin bilgisayar uygulaması yardımıyla öğretilmesi
Dersin Tanımı İstatistiğe ilişkin temel kavramlar, veri toplama ve örnekleme yöntemleri, istatistiki tahmin, hipotez testleri, korelasyon ve regresyon analizi, varyans analizi

Dersin İçeriği
1 İstatistiğin temel kavramları
2 Veri Toplama ve Örnekleme Yöntemleri
3 Bilgisayar Uygulama: Veri girişi ve veri tanımlama
4 Bilgisayar Uygulama: Grafik ve tablo gösterimleri, Özet İstatistiklerin Elde Edilişi ve Yorumlanışı
5 Olasılık
6 Hipotez Testleri
7 Hipotez Testleri
8 Arasınav
9 Parametrik Olmayan Testler
10 Korelasyon ve Regresyon Analizi
11 Korelasyon ve Regresyon Analizi
12 Varyans Analizi
13 Bilgisayar uygulamaları
14 Bilgisayar uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel istatistiksel yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
2 Alan araştırmalarında istatiksel paket programları kullanarak veri analizi hakkında bilgi sahibi olma
3 İstatistiksel analiz yapabilme
4 elde edilen sonuçları yorumlama yeteneğinin kazanılması
5 istatistiksel yorum becerisi elde etme
6 istatistiksel hesap becerisi elde etme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İşletmecilikle ilgili temel kavramları açıklar.
2 İşletmenin temel fonksiyonlarını ve bunların birbirleri ile ilişkilerini bütüncül bir şekilde açıklar.
3 İşletmelerin çevresel koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar.
4 İşletmelerdeki temel değer zinciri faaliyetlerini açıklar.
5 Analitik düşünme yetisi kazanarak, temel işletmecilik problemlerini çözer.
6 Bilgi, düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
7 İşletmeciliğe ilişkin geleneksel ve çağdaş yaklaşımları karşılaştırır ve bunların işletmelerde nasıl uygulanacağını gösterir.
8 İşletmelerde insan kaynaklarının nasıl etkin ve verimli bir şekilde yönetileceğini açıklar.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bowerman B.L., O'Connell R.T., Murphree E.S. ve Orris J.B., İşletme İstatistiğinin Temelleri, Nobel Yayın Dağıtım, 2013 Ünver Ö, Gamgam H. ve Altunkaynak B, Temel İstatistik Yöntemler, Seçkin Yayıncılık, 2011 Büyüköztürk Ş., Köklü N. ve Çokluk-Bökeoğlu Ö., Sosyal Bilimler İçin İstatistik, Pegem Akademi Yayıncılık, 2010 Büyüköztürk Ş., Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Elkitabı, Pegem Akademi Yayıncılık, 2009 Eymen U.E., SPSS Kullanma Kılavuzu, İstatistik Merkezi Yayın No: 1, 2007
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar