Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EMBRİYO TRANSFERİ VE IVF Birinci Düzey VDJ 508 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖMER ORKUN DEMİRAL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Tayfur BEKYÜREK, Prof. Dr. Kutlay GÜRBULAK, Prof. Dr. Yaşar AKAR, YRD.DOÇ. DR. ESRA CANOOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Murat ABAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Bu ders embriyo transferini ve in vitro fertilizasyonun teorik olarak haftada 1 ders saatinde inceleyecektir.
Dersin Amacı Bu dersin amacı, embriyo transferi ve IVF’in kullanım amacı, verici ve alıcı hayvanların belirlenmesi, vericilere süperovulasyon, süperovulasyonda kullanılan hormonlar, vericilerin tohumlanması, embriyoların toplanma teknikleri, embriyoların değerlendirilmesi, embriyoda kullanılan vasatlar, embriyoların alıcı hayvanlara verilmesi ve operatif ve operatif olmayan transfer tekniklerinin öğretilmesidir.
Dersin Tanımı Embriyo transferi ve IVF’in kullanım amacı, verici ve alıcı hayvanların belirlenmesi, vericilere süperovulasyon, süperovulasyonda kullanılan hormonlar, vericilerin tohumlanması, embriyoların toplanma teknikleri, embriyoların değerlendirilmesi, embriyoda kullanılan vasatlar, embriyoların alıcı hayvanlara verilmesi ve operatif ve operatif olmayan transfer teknikleri

Dersin İçeriği
1 Embriyo transferi- Günümüzdeki durumu
2 Embriyo transferi- tarihsel gelişimi ve genel bakış
3 Vericilerin belirlenmesi
4 Alıcıların hazırlanması- süperovulasyon teknikleri
5 Vericilerin tohumlanması
6 Embriyo toplama teknikleri
7 Toplanan embriyoların değerlendirilmesi
8 Embriyo transfer teknikleri- operatif ve operatif olmayan teknikler
9 İn vitro fertilizasyon- tarihsel gelişimi ve genel bakış
10 İn vitro fertilizasyon- günümüzdeki durumu
11 İn vitro maturasyon ve vasat hazırlama - teknikler
12 In vitro spermatozoon kapasitasyonu ve spermatozoon seleksiyonu
13 In vitro embriyo kültürü
14 In vitro fertilizasyon- gelişimler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Embriyo transferi- Günümüzdeki durumu
2 Embriyo transferi- tarihsel gelişimi ve genel bakış
3 İn vitro fertilizasyon
4 İn vitro maturasyon ve vasat hazırlama - teknikler
5 In vitro spermatozoon kapasitasyonu ve spermatozoon seleksiyonu
6 In vitro embriyo kültürü
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York Morrow D.A., 1986. Current Theraphy in Theriogenology, Saunders Inc., New York Johnston S.D., Kustritz M.V.R., Olson P.N.S., 2001. Canine and Feline Theriogenology, Saunders Inc., New York Feldman E.C., Nelson R.W., 1996. Canine and feline endocrinology and reproduction, Saunders Inc., New York Kedi ve Köpeklerde Doğum ve Jinekoloji(Ed: Kaymaz,Fındık,Rişvanlı, Köker 2013, Malatya) Çiftlik Hayvanlarında Doğum ve Jinekoloji(Eds:Semacan, Kaymaz, Fındık, Rişvanlı, Köker), Medipres, 2012, Malatya. Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar