Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MATEMATİK Üçüncü Düzey UGMB 101 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HACI AKTAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MUZAFFER ATASOY - PROF. DR. İLHAN ÖZTÜRK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı,Bölümde kullanılan temel matematik tekniklerini öğretmek ve buna ilave olarak öğrencinin analitik düşüncesini geliştirmektir.
Dersin Tanımı Temel matematiksel ve geometrik yöntemlerin öğretilmesinin yanında, analitik düşünme yeteneğinin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği
1 Aritmetik terimler ve işaretler, çarpma ve bölme metotları, kesirler ve ondalık sayılar, çarpanlar ve katlar, ölçüm ve dönüşüm çarpanları.
2 Oran ve orantı, ortalamalar ve yüzdelik ifadeler, alanlar ve hacimler, kareler, küpler, karekökler ve küp kökler.
3 Basit cebirsel ifadelerin değerlendirilmesi, toplama, çıkarma, çarpma ve bölme, parantezlerin kullanımı, basit cebirsel kesirler. Lineer eşitlikler ve çözümleri.
4 İndisler ve kuvvetler, negatif ve kesirli indisler; İkili ve diğer uygulanabilen sayı sistemleri;
5 Tek bilinmeyenli birinci dereceden ve ikinci dereceden eşitlikler.
6 Logaritmalar.
7 Kompleks sayılar.
8 ARA SINAV
9 Matrisler.
10 Determinantlar.
11 Lineer denklem sistemleri; Fonksiyonlar.
12 Basit geometrik ifadeler; Grafiksel gösterim; Grafiklerin yapısı ve kullanımı.
13 Eşitliklerin / fonksiyonların grafikleri.
14 Basit trigonometri, Trigonometrik ilişkiler. Tabloların, kartezyen ve kutupsal koordinatların kullanımı.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel yüksek matematik bilgisine sahip olmak,
2 Aritmetik terim ve işaretleri,çarpma ve bölme metotları,çarpanlar ve ondalıkları,ölçümleri ve dönüşüm çarpanlarını anlamak
3 Oran ve orantı avaraj ve yüzdelik ifadelerini, alan ve hacimleri,kare, kare kök, küp ve küp kök ifadelerini öğrenmek,
4 Logaritma,karmaşık sayılar ve matrisleri öğrenmek,
5 Determinant ve lineer denklem sistemlerini öğrenmek,
6 Basit geometrik ifadeleri,fonksiyonların grafiklerini öğrenmek,
7 Basit trigonometri ve bunların ilişkilerini öğrenmektir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Mustafa BALCI , Matematik I-II
Yardımcı Kaynaklar Prof. Dr. Mustafa BALCI, Analiz I-II Calculus Prof. Dr. H. Hilmi HACISALİHOĞLU, Matematik I-II

Ders İle İlgili Dosyalar