Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Birinci Düzey TEA 502 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. NEŞET MUTLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Dersin amacı, bilimsel araştırma hakkında kapsamlı kuramsal bilgiyi kavratmak ve araştırma yöntemlerini anlamalarını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Bilimsel araştırma yöntemi ile ilgili temel kavramları ve istatistiksel yöntemleri tanıyabilecekler ve nicel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

Dersin İçeriği
1 Dersin Tanıtımı
2 Bilimsel Araştırmanın Temelleri
3 Problem, Hipotez, Değişken Kavramları, APA ve Etik
4 Literatür Tarama, Örneklem Seçimi
5 Metod – Korelasyonel Araştırma
6 Metod – Tarama Araştırması
7 Metod – Nedensel Karşılaştırma Araştırma
8 Metod – Deneysel ve Tek Denekli Araştırma
9 Vize
10 Veri Toplama Araçları
11 Güvenirlik-Geçerlilik
12 Veri Analizi Yöntemleri
13 Tez Önerisi yazma ve çalışmayı raporlaştırma
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nicel araştırma yöntemlerini sıralayabilme ve açıklayabilme
2 Bir araştırma konusuna uygun araştırma sorusu ve hipotezi yazabilme
3 Araştırma konusuyla ilgili bağımlı ve bağımsız değişkenleri sıralayabilme
4 Araştırmanın başından sonuna kadar bilim etiğine aykırı hareket etmeme
5 Araştırma konusuyla ilgili evren ve uygun örneklemi seçebilme
6 Araştırma sonuçlarını APA stiline uygun bir biçimde elektornik ortamda raporlaştırabilme
7 SPSS programını kullanarak basit veri analiz yöntemlerini uygulayabilme
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 8 24
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 10
Ödev 3 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı BÜYÜKÖZTÜRK, Şener(2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 13. Basım, Pegem Akademi
Yardımcı Kaynaklar FRAENKEL, J. R., WALLEN, N. E., (2006). How to Design and Evaluate Research in Education, 6. Basım, Mc Graw Hill

Ders İle İlgili Dosyalar