Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ TEKNOLOJİ SERAMİKLER Birinci Düzey MBM 301 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NURİ BURAK KİREMİTLER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET HANÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş.Gör. Esen DAĞAŞAN
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencileri mühendislik (ileri teknoloji) seramikleri, üretim yöntemleri ve kullanım alanları konusunda bilgilendirmek.
Dersin Tanımı Mühendislik (ileri teknoloji) seramiklerinin sınıflandırılması, üretim yöntemleri ve kullanım alanları.

Dersin İçeriği
1 Seramiklerin Genel Özellikleri-Seramik Bağ Yapıları
2 Bazı Önemli İleri Teknoloji Seramikleri
3 Aşınmaya Dayanıklı Alümina Kaplamaları
4 Karbür ve Nitrür Seramikleri
5 Silikat ve Oksit Seramikleri
6 İleri Teknoloji Seramik İşleme (Şekil Verme ) Yöntemleri
7 İleri Teknoloji Seramik İşleme (Şekil Verme ) Yöntemleri
8 ARA SINAV
9 Seramik İşleme Yöntemleri
10 Yaygın İleri Teknoloji Seramik Uygulamaları
11 Seramik Tribolojisi
12 Seramik Mikroyapı Üretim Yöntemleri
13 Seramik Yüzey Karakteristiklerinin Tribolojik Özellikler Üzerine Etkisi
14 Yağlamanın Seramik Tribolojisi Üzerine Etkisi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik (İleri teknoloji) seramiklerinin malzeme bilimi içerisindeki yerini kavrayabilme.
2 Mühendislik (İleri teknoloji) seramiklerini diğer malzemeler ile kıyaslayabilme.
3 Mühendislik (İleri teknoloji) seramiklerinin kullanım amaçlarını anlayabilme.
4 Mühendislik (İleri teknoloji) seramiklerinin üretim yöntemlerini anlayabilme.
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Seramik Bilimi ve Mühendisliği, Doç.Dr. Murat BENGİSU, Nobel Yayın Dağıtım, Nisan 2006, ANKARA.

Ders İle İlgili Dosyalar