Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇİN DİLİ GRAMERİ Birinci Düzey ÇDE301 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SHUYUAN CHEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURCAN KALKIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilere Çince dil bilgisi kurallarını öğreterek Çinceyi doğru kullanmasını sağlamak.
Dersin Tanımı Öğrencilere Çince pratik yapma imkanı tanınır ve doğru gramer kuralları ile Çince cümle kurarlar.

Dersin İçeriği
1 11,12,13. Ünitelerin genel tekrarı
2 14. konu 被 cümleleri (edilgen cümleler)
3 15. konu 可能补语 1 (olasılık bildiren tümleçler 1)
4 16. konu可能补语 2 (olasılık bildiren tümleçler 2)
5 17. konu Eylemin sonucunu bildiren ifadeler
6 18. Konu Soru zamirlerinin farklı kullanımları
7 19. Konu Öznesiz cümleler
8 20. konu Cevap istemeyen soru cümleleri ve genel tekrar
9 Ara Sınav
10 汉语教程第三册上kitabına geçiş ve ilk konunun işlenmesi
11 2. konu (yeni sözcükler ve kullanımları)
12 3. konu (yeni sözcükler ve kullanımları)
13 4. konu (yeni sözcükler ve kullanımları)
14 5. konu (yeni sözcükler ve kullanımları)
15 6. konu (yeni sözcükler ve kullanımları)
16 Genel Tekrar
17 Final sınavı
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çince gramer becerilerini geliştirirler.
2 Çince kelime dağarcıklarını düzgün kullanabilirler.
3 Temel Çince kalıpları öğrenirler.
4 Yeni sözcükler öğrenir.
5 Basit dilbilgisi kurallarını öğrenir.
6 Dilbilgisi kurallarına uygun olarak basit cümle kurar.
7 Diğer dersleri daha kolay anlar.
8 Soru sorabilir.
9 Günlük konuşma dilini öğrenir.
10 Diyalog kurabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 1 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hanyu Jiaocheng(III-2),Beijing Language and Culture University Press,Yang Jizhou,2006.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar