Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE POLİTİKALARI Birinci Düzey ÇM 321 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ŞÜKRAN EKECİK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Osman Duran; Arş. Gör. Volkan Özçelik
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, soru-cevap, tartışma.
Dersin Amacı Bu derste, çevre yönetiminin kuramsal temelleri, amaç ve yöntemleri, sorunları; Türkiye’de çevre yönetiminin merkezde ve yerelde örgütlenmesi, Türkiye’de çevre yönetimini oluşturan ve çevre yönetimine yön veren mevzuata ilişkin düzenlemeler ile çevre yönetiminde yerel, ulusal, bölgesel, uluslararası aktörlerin etkileri ve ulusal çevre politikalarının incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Çevre politikası; çevre yönetiminin kuramsal temelleri, amaç ve yöntemleri, sorunları; Türkiye’de çevre yönetiminin merkezde ve yerelde örgütlenmesi, Türkiye’de çevre yönetimini oluşturan ve çevre yönetimine yön veren mevzuata ilişkin düzenlemeler ile çevre yönetiminde yerel, ulusal, bölgesel, uluslararası aktörlerin etkileri ve ulusal çevre politikalarının incelenmesidir

Dersin İçeriği
1 Giriş, Çevre Hukuku Ve Yönetimi İle İlgili Kavramlar
2 Çevre Kirliliği Sorununa Ekonomik Yaklaşım, Doğal Kaynakların Yönetiminde Etik Sorumluluk
3 Çevrenin Uluslararası Düzeyde Önem Kazanması, Uluslararası Örgütler Ve Çevre Koruma
4 Avrupa Topluluğu Ve Çevre Koruma, Bazı Ülkelerin Çevre Koruma Politikaları
5 Türkiye’de Çevre Sorunları, Yasal Düzenlemeler, Yönetsel-Politik Yapı, Bakanlıkların Çevre Koruma Görevleri
6 Yerel Yönetim Kuruluşlarının Çevre Koruma Yönlü Görevleri Ve Uygulamalar
7 Türkiye’de Özel Çevre Koruma Bölgeleri Yönetimi, Türkiye’de Kültür Ve Tabiat Varlıkları Koruma Alanları
8 Ara Sınav
9 Türkiye’de Doğal Yaşamı Koruma Alanları, Milli Parklar, Sulak Alanlar
10 Türkiye’de Ormanlar Ve Ormancılık Politikaları
11 Türkiye’de Deniz Kirliliği, Kıyı Yönetimi Ve Politikası
12 Türkiye’de Katı Atık Yönetimi Ve Politikası
13 Türkiye’de Erozyon, Toprak Kirliliği, Su Kirliliği, Hava Kirliliği Sorunları Ve Politikalar
14 Sivil Toplum Kuruluşları Ve Çevre Koruma, Genel Değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiye’de çevre yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
2 Sürdürülebilir kalkınma-çevre korumacılık ilişkisini ve önemini bilir.
3 Çevre kirliliği sorununa ekonomik ve politik yaklaşımı izah eder ve doğal kaynakların yönetiminde etik sorumluluk konusunu tüm boyutlarıyla ifade eder.
4 Türkiye’de çevre koruma yönlü yasal düzenlemeler, yönetsel-politik yapılar ve Bakanlıkların çevre koruma yönlü görevleri hakkında açıklamalar yapar ve yorumlar.
5 Türkiye’de Çevresel Etki Değerlendirilmesi süreci hakkında bilgiler verir, genel işleyişi açıklar.
6 Türkiye’de ve Dünyada çevre sorunlarının nedenlerini sıralar ve sonuçlarını kavrar.
7 Türkiye’de özel çevre koruma bölgeleri, milli parklar, kıyılar, ormanlar, sulak alanlar gibi özel koruma alanlarının yönetimi hakkında bilgi kazanır.
8 Türkiye’de özel çevre koruma bölgeleri, milli parklar, kıyılar, ormanlar, sulak alanlar gibi özel koruma alanlarının yönetimi hakkında bilgi kazanır.
9 Sivil Toplum Kuruluşları ve çevre koruma ilişkileri hakkında bilgi verir ve analiz yapar.
10 Uluslararası Örgütlerinin çevre koruma yönlü çabaları ile uluslararası çevre anlaşmaları ve bildirgelerini yorumlar.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ruşen KELEŞ, Can HAMAMCI, Çevre Politikası, 6. Baskı, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara, 2009.
Yardımcı Kaynaklar Diğer yardımcı kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar