Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE POLİTİKALARI İkinci Düzey ÇM 321 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ŞÜKRAN EKECİK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Osman Duran; Arş. Gör. Volkan Özçelik
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, soru-cevap, tartışma.
Dersin Amacı Bu derste, çevre yönetiminin kuramsal temelleri, amaç ve yöntemleri, sorunları; Türkiye’de çevre yönetiminin merkezde ve yerelde örgütlenmesi, Türkiye’de çevre yönetimini oluşturan ve çevre yönetimine yön veren mevzuata ilişkin düzenlemeler ile çevre yönetiminde yerel, ulusal, bölgesel, uluslararası aktörlerin etkileri ve ulusal çevre politikalarının incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Çevre politikası; çevre yönetiminin kuramsal temelleri, amaç ve yöntemleri, sorunları; Türkiye’de çevre yönetiminin merkezde ve yerelde örgütlenmesi, Türkiye’de çevre yönetimini oluşturan ve çevre yönetimine yön veren mevzuata ilişkin düzenlemeler ile çevre yönetiminde yerel, ulusal, bölgesel, uluslararası aktörlerin etkileri ve ulusal çevre politikalarının incelenmesidir

Dersin İçeriği
1 Giriş, Çevre Hukuku Ve Yönetimi İle İlgili Kavramlar
2 Çevre Kirliliği Sorununa Ekonomik Yaklaşım, Doğal Kaynakların Yönetiminde Etik Sorumluluk
3 Çevrenin Uluslararası Düzeyde Önem Kazanması, Uluslararası Örgütler Ve Çevre Koruma
4 Avrupa Topluluğu Ve Çevre Koruma, Bazı Ülkelerin Çevre Koruma Politikaları
5 Türkiye’de Çevre Sorunları, Yasal Düzenlemeler, Yönetsel-Politik Yapı, Bakanlıkların Çevre Koruma Görevleri
6 Yerel Yönetim Kuruluşlarının Çevre Koruma Yönlü Görevleri Ve Uygulamalar
7 Türkiye’de Özel Çevre Koruma Bölgeleri Yönetimi, Türkiye’de Kültür Ve Tabiat Varlıkları Koruma Alanları
8 Ara Sınav
9 Türkiye’de Doğal Yaşamı Koruma Alanları, Milli Parklar, Sulak Alanlar
10 Türkiye’de Ormanlar Ve Ormancılık Politikaları
11 Türkiye’de Deniz Kirliliği, Kıyı Yönetimi Ve Politikası
12 Türkiye’de Katı Atık Yönetimi Ve Politikası
13 Türkiye’de Erozyon, Toprak Kirliliği, Su Kirliliği, Hava Kirliliği Sorunları Ve Politikalar
14 Sivil Toplum Kuruluşları Ve Çevre Koruma, Genel Değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiye’de çevre yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
2 Sürdürülebilir kalkınma-çevre korumacılık ilişkisini ve önemini bilir.
3 Çevre kirliliği sorununa ekonomik ve politik yaklaşımı izah eder ve doğal kaynakların yönetiminde etik sorumluluk konusunu tüm boyutlarıyla ifade eder.
4 Türkiye’de çevre koruma yönlü yasal düzenlemeler, yönetsel-politik yapılar ve Bakanlıkların çevre koruma yönlü görevleri hakkında açıklamalar yapar ve yorumlar.
5 Türkiye’de Çevresel Etki Değerlendirilmesi süreci hakkında bilgiler verir, genel işleyişi açıklar.
6 Türkiye’de ve Dünyada çevre sorunlarının nedenlerini sıralar ve sonuçlarını kavrar.
7 Türkiye’de özel çevre koruma bölgeleri, milli parklar, kıyılar, ormanlar, sulak alanlar gibi özel koruma alanlarının yönetimi hakkında bilgi kazanır.
8 Türkiye’de özel çevre koruma bölgeleri, milli parklar, kıyılar, ormanlar, sulak alanlar gibi özel koruma alanlarının yönetimi hakkında bilgi kazanır.
9 Sivil Toplum Kuruluşları ve çevre koruma ilişkileri hakkında bilgi verir ve analiz yapar.
10 Uluslararası Örgütlerinin çevre koruma yönlü çabaları ile uluslararası çevre anlaşmaları ve bildirgelerini yorumlar.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ruşen KELEŞ, Can HAMAMCI, Çevre Politikası, 6. Baskı, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara, 2009.
Yardımcı Kaynaklar Diğer yardımcı kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar